4.190 lest ·
8 svar
4k lest
8 svar
Reise innervegg mellom takstoler på loftsetasje, hvordan gjøre det?
Hei,
Skal gjøre om vår overetasje på vårt 1,5-plans hus.
Har revet ned det som var der før, men har nå støtt på en tanke.
Jeg skal sette opp en vegg, og den havner mellom to takstoler, hva gjør man da?
Skal man lage rammeverk på langs mellom takstolene eller hvordan gjør man?
Eller må man tilpasse innerveggene til takstolenes plassering?
Takk på forhånd!
Skal gjøre om vår overetasje på vårt 1,5-plans hus.
Har revet ned det som var der før, men har nå støtt på en tanke.
Jeg skal sette opp en vegg, og den havner mellom to takstoler, hva gjør man da?
Skal man lage rammeverk på langs mellom takstolene eller hvordan gjør man?
Eller må man tilpasse innerveggene til takstolenes plassering?
Takk på forhånd!
Hei!Rickard.ag skrev:
Takk for raskt svar.
Mellom takstolene er det bare isolasjon og plast så ingenting å feste noen lekter i.
Jeg kunne for så vidt sette osb mellom, ville det funke?
Tanken var å spikre panel og feste i takstolene, slik har det vært tidligere.Rickard.ag skrev:
Men i det rommet som problemet er, skal vi ha baderom, så jeg trenger vel å sette litt plastmatte et stykke opp på skråtaket, tenkte jeg.
Man vet jo aldri hvilken retning ungene spruter med dusjen i badekaret
For å presisere det litt så legger jeg ved et bilde, skilleveggen skal altså være der den røde streken er.J jonas_720 skrev:
Vanligvis så setter man vel glespanel c300 eller lignende på takstolene og deretter overflaten i glespanelet. Da blir det færre punkteringer i dampsperren også!
Men ellers fungerer det sikkert helt utmerket å feste veggen i panelet.
Er det våtrom der du skal ha plastmatte eller annen fuktspærre ville jeg kortla alt. Bruk glespanel.
Men ellers fungerer det sikkert helt utmerket å feste veggen i panelet.
Er det våtrom der du skal ha plastmatte eller annen fuktspærre ville jeg kortla alt. Bruk glespanel.
Takk for ditt svar.G Gukken skrev:Vanligvis så setter man vel glespanel c300 eller lignende på takstolene og deretter overflatemateriale i glespanelen. Da blir det færre punkteringer i dampsperren også!
Men ellers fungerer det sikkert helt utmerket å feste veggen i panelen.
Er det våtrom der du skal ha plastmatte eller annen fuktbarriere ville jeg kortlet el. Brukt glespanel.
Men setter jeg glespanel så blir den vel liggende, og ettersom panelen skal være liggende så blir det vel litt klønete når man skal montere den?
Beste alternativet ser ut til å være å sette panelen først og så skru reglene i den.
Går min tanke med OSB eller plyfa mellom takstolene helt bort?
Klikk her for å svare