2.122 lest ·
18 svar
2k lest
18 svar
Reise garasjevegg med avveksling i.
Moderator
· Stockholm
· 57 845 innlegg
Nå har jeg ingen anelse om den foreslåtte konstruksjonen her er bra. Men jeg ville nok forsøkt å få inn noen skråstivere i rommene ved siden av portene.
Garasjer er sårbare konstruksjonsmessig, iom. at veggen med portene ikke blir like stiv som en vanlig vegg. Man risikerer at konstruksjonen faller sammen som et korthus. Nå har du jo ganske mye stiv vegg ved siden av portene, mulig at det holder med platemateriale på veggene for å få stabilitet.
Garasjer er sårbare konstruksjonsmessig, iom. at veggen med portene ikke blir like stiv som en vanlig vegg. Man risikerer at konstruksjonen faller sammen som et korthus. Nå har du jo ganske mye stiv vegg ved siden av portene, mulig at det holder med platemateriale på veggene for å få stabilitet.
Ja høres klokt ut, slik skal det se ut når det er klart. De to "portene" er egentlig en åpning inn mot eksisterende garasje. Kanskje blir det mer stabilt da den vil låses i eksisterende garasje.H hempularen skrev:Nå har jeg ingen anelse om den foreslåtte konstruksjonen her er bra. Men jeg ville nok prøvd å få inn noen skråstivere i feltene ved siden av portene.
Garasje er følsomme konstruksjonsmessig, ettersom veggen med portene ikke blir like stiv som en vanlig vegg. Man risikerer at konstruksjonen klapper sammen som et korthus. Nå har du jo ganske mye stiv vegg ved siden av portene, mulig at det er tilstrekkelig med plate på veggene for å få stabilitet.
Hei, din konstruksjon ser logisk ut, din fasadetegning likeså unntatt midtdelen som jeg ikke forstår hvordan den mangler.i fra oss som et pulttak? Det blir veldig lavt.
Midtdelen er eksisterende garasje/økonomidel hvor jeg skal åpne opp mellom derav avvekslingen! Så det blir åpent mellom nye og gamle garasjen!A arkitekt_1 skrev:
Klikk her for å svare