B bossespecial skrev:
Ligger balken bare løst på bjelkene? Som det ser ut nå finnes det ingenting som styrer balken eller dens opplegg i sideveis retning. Ulempen med IPE-bjelker er at de er vippingsutsatte (sikkert ikke dimensjonerende i ditt tilfelle). Jeg foreslår du skal stag overflensen langs hele balken på begge sider, for eksempel med vinkeljern som du skrur opp i takkonstruksjonene og presser mot overflensen.
Den er midlertidig låst, se høyre hjørne
Et uferdig rom med trestenderverk, kartongplater lent mot veggen og en rød manuell løftekran. Midlertidig støttet bjelke i taket markert med blått.
Samme sak på andre siden så den kommer ingen vei for øyeblikket.
Kommer låses fast ordentlig når den kles inn, men det finnes ingen takkonstruksjon å snakke om. De er i spon...
 
Ok, den lille klossen så jeg ikke. Å bruke innkledningen som staganse er ikke å anbefale, like lett som det er å kle inn bjelken, like lett er det å kle av den. Er overetasje gulvbjelker også laget av spon?
 
B bossespecial skrev:
Ok, den lille klossen så jeg ikke. Å bruke innkledningen som stagende er ikke å anbefale, like lett som det er å kle inn bjelken like lett er det å kle av den. Er overetasjens gulvbjelker også laget av spon?
Mener altså at den kommer til å festes ordentlig i forbindelse med at den blir kledd inn.
Ja, overetasjens bjelkelag er spon. Modulhus fra Ådalshus.
 
Forsterkning over opplegg?
 
  • Liker
tj16
  • Laddar…
H huggan skrev:
Forsterkning over opplag?
Hva mener du?
 
chaser chaser skrev:
Hva mener du?
Livavstyvning mangler.
 
Det trengs ikke i dette tilfellet, generelt små laster i vanlige villaer. Men absolutt, livavstivninger har man ved opplag på bjelker med slanke liv
 
Kan jeg slå inn treklosser ifølge dette eksempelet?
Tverrsnitt av I-bjelke med markerte områder for plassering av treklosser mellom flensene.

Kommer jo uansett til å trenge noe å skru dekningen i.
 
Nja, ville jeg si. Gipsbekledningen krever en form for stamme som også gipsen på undersiden kan skrus i. Den bør nok ikke være klemt inn i bjelken. Du må regne med at det bygger ut på bredden, om du vil holde høydeøkningen så lav som mulig.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.