Vår gang på 6 kvm har nylagt trebjelkelag med c/c 60 cm.
På dette er det 22mm sponplater.

Kan jeg legge fliser direkte på nå, eller gipsplater jeg først? I så fall, skal det være en 13mm eller doble?
 
Gulvgips og mye skruer. Det legger nesten alltid kompisen som er flislegger. Prøv å legge kortsideskjøtene så de ligger der bjelkene ligger.
Den er 13mm.
 
BKR foreskriver bøyestivhet minst tilsvarende 22mm spon på cc30, og da skal sponet være limt og skrudd.

Jeg foreslår at et lag gulvgips legges oppå sponplaten (som er ordentlig skrudd i bjelkene) og at gulvgipsen hellimes på sponplaten. Skruene kan du droppe hvis du hellimer, det sitter som fjell uansett.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.