Tenkte legge ut noen bilder og få tips på hvordan dere ville satt lekter rundt GVF og VFS skapene i bildet. Stammen er 120 mm.
Jeg kjører 450 cc avstand på lektene så jeg trenger jo å få inn 1 lekt over og under skapene. Men jeg vet ikke helt hvordan man pleier å gjøre rundt slike skap?
Det blir deretter osb+gips på den ene siden av veggen og bare gips på den andre siden.
Legger ved et bilde fra forsiden også der jeg har lagt inn mitt forslag på hvordan jeg gjør det.
De røde markeringene er 45x45 eller noe som er tilstrekkelig tynt til å få plass foran slangene.
De blå markeringene er 45x120 der jeg legger en horisontalt direkte oppå skapet, kan man gjøre det sånn? Er vel bare for rørleggerne å bore gjennom regelverket og inn i skapet når han skal dra slangene til overetasjen?
Men det fungerer jo ikke der på baksiden av skapene da slangene har blitt støpt fast litt skjevt..
Liggende bjelker over/under ville jeg gjort i samme dimensjon (45x120) og boret ut for alle gjennomføringer. Jeg synes det blir stødigere slik, borehullene fikserer slangene på en god måte. Jeg byr på et bilde fra mitt eget bygg.
Angående slangen som er støpt inn feil, bør det enkleste være å kle ut den veggen noen cm ekstra for å få inn slangen i veggen.
Liggende lekter over/under vil jeg ha gjort i samme dimensjon (45x120) og boret ut for alle gjennomføringer. Jeg synes det blir fastere slik, borehullene fester slangene på en god måte. Jeg byr på et bilde fra mitt eget bygg.
[bilde]
Når det gjelder slangen som er støpt feil, bør det enkleste være å lekte ut den veggen noen cm ekstra for å få inn slangen i veggen.
Jo, men det føles rimelig å gjøre slik på oversiden.
Kan dog ikke lekte ut veggen mer. På den siden der slangene er litt utenfor veggen, skal det bli et kjøkken, der jeg allerede har en spesialbestilt benkeplate som må passe.
Men jeg har vel akseptert at jeg må gipse så mye som mulig og la litt av slangene være synlige. Det skjules jo uansett senere av kjøkkenstammen.
Legger ved et bilde fra forsiden også hvor jeg har lagt inn mitt forslag på hvordan jeg gjør det.
De røde markeringene er 45x45 eller noe som er tilstrekkelig tynt til å få plass foran slangene.
De blå markeringene er 45x120 hvor jeg legger en horisontalt direkte oppå skapet, kan man gjøre slik? Er vel bare for rørleggerne å bore gjennom bjelken og inn i skapet når han skal trekke slanger til overetasjen?
Dog fungerer jo ikke det der på baksiden av skapene da slangene har blitt støpt fast litt skjevt..
synes også du regner fullt under og borer ut. Differansen der nede, synes ikke nøyaktig men ser jo nesten ut som at hvis du kjører osb + gips så holder det kanskje med å droppe osb akkurat der så dekker gipsen det utenpå
Jo, men føles jo rimelig å gjøre det slik på oversiden.
Kan dog ikke regle ut veggen mer. På den siden hvor slangene er litt utenfor veggen blir det et kjøkken, der jeg allerede har en målbestilt benkeplate som må få plass.
Men jeg har vel akseptert at jeg får gipse så mye det går og la litt av slangene være synlige. Det skjules jo uansett senere av kjøkkenstammen.
Men hvordan reglet du på undersiden av skapet?
Det blir nok bra.
Jeg reglet på samme måte også under.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.