Skal opprette et nytt rom ved å dele av en del av overetasjen i et 1,5 etasjes hus.
Der ligger allerede et Kärcher tregulv på gulvspon. Nå er rommet ca. 6 meter bredt.
Taket er gipset opp til mønet, noe vi kommer til å beholde.
Noen spørsmål som jeg trenger litt hjelp med.
1. Er det klokt å spore ut tregulvet for gulvstenderen med tanke på at gulvet skal kunne bevege seg mot den nye veggen?
2. Som vist på bildet er det en limtredrager i mønet som er 120mm. Veggen kommer til å starte fra innsiden av stolpen som er kvadratisk, 140mm.
Ser to alternativer, men vet ikke helt hvilket som blir best/"penest":
2.a. Sette 95 stendere og gipse opp til drageren?
2.b. Sette 120 stendere og gipse over drageren, hele veien opp til taket?