Noen som vet om man kan bruke cc600 med 45*70 og montere OSB-plate på det og deretter bruke 900 gips. Vil det holde oppe gipsen?

Hvordan er det med renoveringsgips (6mm), kan man bruke det i stedet for 13mm, eller er det forbudt? >:(

Det må fungere utmerket som du har tenkt deg. Jeg har aldri anstrengt meg for å skru gipsen i stenderne uten den sitter i prinsippet bare i OSB-platen - veggene blir stødige som fjellet. Om man bruker 900 eller 1200 plater kan ikke være avgjørende. Sørg bare for at du forskyver skjøtene.

Renoveringsgips føles som en nødløsning.

Det går fint å dra i bare OSB selv om det føles bedre om man kan dra langskruer i stenderne i stedet/også..

Bare sørg for å fullskru OSB-platen..

Det går som sagt bra å gjøre som du har foreslått, har så i hele kåken ;)

Det jeg ville ha gjort annerledes, ville vært å også lime OSB:n mot trelektene, jeg har kun fullskrudd OSB+Gips, men hvorfor ikke lime når du likevel holder på!

13 mm gips er det som gjelder!

ByggaNytt skrev:
Det går som sagt bra å gjøre som du har foreslått, har så i hele kåken ;)

Det jeg skulle gjøre annerledes ville vært å også lime OSB-en mot trelekterne, jeg har kun skrudd full OSB+Gips, men hvorfor ikke lime når du uansett holder på!

13 mm gips er det som gjelder!
Har man ikke normalt plasten mellom OSB og lektene? Da går det vel ikke an å lime?

Takk for tipsene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.