Tenkte å lekte opp en kjellervegg.

Hva kan man bruke hvis 45x45 er for stort?
Finnes det andre alternativer eller blir det til å bruke båndsaga?

En dusjforheng kanskje? ;)

Hvis du ikke engang har plass til 45-regler blir det jo ikke mye til vegg igjen.

Blikkenslageren jeg kjøpte lekter av, bøyde dem i valgfri dimensjon, veldig praktisk da jeg skulle ha blikk/gipskasser på hver sin side av vedovnen på kjøkkenet :)

Ehum...uttrykte meg litt vel vagt... :D

Tenker å lekte UT en vegg.
Det er en slags betongvegg som fantes bak en pusset overflate.
Der tenkte jeg å lekte ut og skru fast en sponplate for å jevne ut overflaten mot de øvrige veggpartiene.

I hvilken dimensjon finnes plateregler?
Fungerer disse med spon?

45x45-regelen blir iallefall altfor dyp og man skal sette 13:s spon oppå...

Det er mulig at det kan funke med en lekt (1x2") men de 20 millimeterne som du sparer er vel ikke så mye? Tanken med å rekle opp en vegg er jo at den skal bli rett, og går man ned for mye i dimensjon så blir det lett noe annet. Dessuten er det jo slik at du må ha tilstrekkelig for å skru platene i.
Tror det absolutt enkleste er å bruke en 2x2", men mulig at du kan få til det med en 1x2" også.
Plåtreglar skulle jeg nok ikke anbefale!

Tror det blir vanskelig å finne såpass kort skrue/spiker også. Bør jo ikke være lenger enn 32-33 mm

Trelekter, sponplate i en KJELLER - jeg ville ikke ha valgt en slik løsning uansett hvor tørr kjelleren hadde vært. Puss opp den rett i stedet.

Ellers finnes 34x34 i de fleste trelastlagre.

Jeg er enig med Funkishus_-36. Ingen organiske materialer i en kjeller... Hvis du ikke vil pusse, så bruk metallstendere og gips...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.