For å få festeregel for skyvedører i skråtaket, helling 35 grader, lurer jeg på om det kan fungere med et antall kiler i taket som man deretter fester en regel mot.
Alternativet er jo å kløyve en hel regel med riktig vinkel, 55 grader, og slå den opp.
Hvilket er lettest? Hvordan ville dere gjort det? Jeg tror vanskeligheten er å få reglen i vater og det er kanskje lettere å vatre av med en hel regel?

Som du selv foreslår kløyv en regel og skru den i glispanelet, bruk en enkel laser så blir det rett og fint. Har du ikke kjøpt dørene allerede så er det klokest å vente med det til du vet eksakt høyde målet.

Ja kløyvd regel er nok enklest. Har du ingen laser så spenn en murersnor som du retter etter. Du vil antagelig trenge å "skimre imellom for å få det helt rett.

Ok, delt regel.
Hvordan gjør jeg med laser? Stående på gulvet med mål fra vegg?

Dørene blir nok egen konstruksjon alt. bestilling (rammen) fra snekkeri.
Fyllingen blir bambusmatte :)

Elfa har et beslag for å montere deres skyvedører i skråtak. Kanskje kan bestille noen slike for å montere dine dører på?
Se hvordan de ser ut her
Disse kan også justeres slik at det er lett å montere i vater.
//Tobben

tobben87 skrev:
Elfa har et beslag for å montere deres skyvedører i skråtak. Kanskje kan bestille noen slike for å montere dine dører på?
Se hvordan de ser ut her
Disse kan også justeres så det er lett å montere i vater.
//Tobben
Det der så veldig bra ut. Takk for tipset, skal sjekke videre på det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.