Kan man fjerne fliser uten å ødelegge dem?

Sist redigert:
H
sannsynligvis ikke

Om de sitter dårlig kan man nok redde de fleste om man spetter litt forsiktig med en kubein.

Kofot høres vel litt stort og ukontrollert ut, hammer og huggmeisler i forskjellige størrelser, lengde og bredde ville jeg brukt. Selv når man ikke er redd for gammel flis, pleier mange fliser å løsne hele og fine, så det burde ikke være noen store problemer hvis man tar det rolig og forsiktig.
Men Murphys lov sier også at noen går i stykker, sånn er det alltid :(

OK, takk
Jeg tenkte at det kanskje fantes noe man kunne 'pensle på' fugene så de ble mer medgjørlige.

Er nok ikke fugene som er verst for de kan man skrape ut, sitter jo med lim bak og det kan sitte greit.

zingo skrev:
OK, takk
Jeg tenkte at det kanskje fantes noe man kunne 'pensle på' fugene så at de ble mer medgjørlige.
Nja fugen har ingen større betydning uten det er flislimet og hvor godt det har fest på flisplaten som avgjør om det går å få bort flisene helt.

Om det er laget på 50-tallet så er det lungnan. Kan man nesten ta det med hendene, men av og til har jeg støtt på en fix som sitter så inn i bomben. Helt umulig å få av den med manuell kraft.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.