Vi har et par venner som også hadde samme problemet som deg, gulvene skal være hundevennlige (selv har jeg bl.a en New Foundland og han elsker vårt kjølige kjøkkengulv;)

De har to rottiser, og laminatgulv er for kalde, samt for glatte for spisse hundeben. De investerte i et plastteppe av høy kvalitet. Vet ikke nøyaktig hvilket merke, men det bør vel være en form for Tarkett Extra el lignende, dvs. et ekstra tykt og mykt teppe med ekstra slitesterk overflate. Det var vel tre år siden de la inn gulvet, og det finnes ikke et merke i det ennå, så vi vurderer også å legge noe lignende i kjøkkenet, og laminat i resten av huset.

La inn plastmatte i mitt "hundhus" for 5 år siden der det bor ca 10 hunder permanent, stadig grusete og sånn følgelig.
Husker ikke navnet på matten men den var fra et sortiment primært ment for offentlig miljø - finessen var at den er litt tykkere enn vanlig plastmatte og primært gjennomfarget, noe som gjør at slitasje og skader i prinsippet ikke synes.
Gulvet er i dag, etter 5 års hard slitasje, i tilstand som nytt!

Min matte er en plastmatte - linoleum er jo mer vannfølsom - vet ikke fabrikat men vil huske at matte-typen kalles homogen siden den er gjennomfarget. Kjenner man på den er den utrolig stiv.

Er det vev på baksiden....da ER det et linoleumgulv.

Hunder liker kalde gulv. Har hatt kennel i noen år. Klinkers er hundenes valg (i alle fall ifølge dem) ;D

jeg hadde irske settere 14 stk om gangen ;D ;D

Hallo!

Nå så, nå har jeg sjekket hvilket gulv vennene la inn på kjøkkenet, det er Tarkett Extra de la inn. Det er fantastisk fint og mykt å gå på. Var og kikket på plastmatter i helgen og ble også betatt av Tarkett Extra, de hadde det tykkeste slitesjiktet av alle produsenter (i hvert fall av dem jeg kikket på). Du kan sikkert finne en plastmatte tilpasset etter offentlige lokaler eller lignende hvis du vil ha et virkelig, virkelig slitesterkt teppe, men da blir nok hullet i lommeboken altfor stort ;) Står selv og velger mellom Armstrong eller Tarkett Extra, Armstrong hadde noe mindre slitesjikt men var noe tykkere (altså mykere). Prisen ligger vel på omtrent samme nivå, omkring 160 - 180 kr kvm....

Håper du finner noe bra!

En gulvlegger jeg kjenner sier at det heteste som finnes akkurat nå er tekstilgulv...

Det trodde man jo ikke...at den gamle bakterieodlingen skulle komme tilbake. :D

Da ER det et plastteppe. :D

Hei hei!!

Har lest skriveriene her og kom på en kanskje ganske god forretningsidé 8)

Siden det ser ut til å være et problem for flere dette med hunder og gulv, ikke for hardt, ikke for kaldt, riper osv osv..

jeg skal begynne å produsere og selge vovvetofflor ;D ;D

Det finnes jo møbeltasser, hvorfor finnes det da ikke hundetasser til hundetasser ;) ?? Nei egentlig hadde jeg et spørsmål angående pris på linoleum. Er det noen som vet? Visst er vel linoleum like holdbart (minst) som plast i tørre rom. Gamle linoleumgulv tålte jo alt iallfall.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.