Hei alle byggere, funderer på å kjøpe til rupanel til innerveggene. Hvor mange av dere byggere velger et tremateriale bak gipsen, for å slippe 500 mollyplugg i huset etter noen år?
Det kjedelige er jo at panelen koster en del, som sammenligning:
Gips 13 mm: 23 kr/kvm (eks. mva)
Rupanel 17 mm: 48 kr/kvm (eks. mva)
Rupanel 21 mm: 63 kr/kvm (eks. mva)
Noen som har en oppfatning om hvordan sponplate ligger i prissammenligning med ovenstående?
Det kjedelige er jo at panelen koster en del, som sammenligning:
Gips 13 mm: 23 kr/kvm (eks. mva)
Rupanel 17 mm: 48 kr/kvm (eks. mva)
Rupanel 21 mm: 63 kr/kvm (eks. mva)
Noen som har en oppfatning om hvordan sponplate ligger i prissammenligning med ovenstående?
En stiv hundrelapp avhengig av dine forhandlingsferdigheter.
bredde 1200, høyde 2440, tykkelse 12.
Så tar det jo litt lengre tid å montere råspont enn en osb-plate, så det kan jo motivere en høyere kvadratmeterpris på osb-platen.
bredde 1200, høyde 2440, tykkelse 12.
Så tar det jo litt lengre tid å montere råspont enn en osb-plate, så det kan jo motivere en høyere kvadratmeterpris på osb-platen.
Ja, K-ruta selger bra OSB for 119kr per plate. Det blir 40kr per kvm. Jeg har blitt tilbudt platen for 150-160kvm (også i kvantitet på 60 stk), så Kruta er uslåelige i dette tilfellet. Årsaken til den gode prisen er at man importerer platen fra Tyskland.
Jeg foreslår at du helt satser på å ha noe som er lett å skru i bak gipsen, og at du glemmer sukat eller spon. Byggplyfa eller OSB er lett å håndtere og passer utmerket for dette formålet. Fordyringen anser jeg som ubetydelig hvis den stilles i forhold til fremtidige fordeler.
Jeg foreslår at du helt satser på å ha noe som er lett å skru i bak gipsen, og at du glemmer sukat eller spon. Byggplyfa eller OSB er lett å håndtere og passer utmerket for dette formålet. Fordyringen anser jeg som ubetydelig hvis den stilles i forhold til fremtidige fordeler.
Klikk her for å svare