Hei,
Lurer bare på om stenderne skal være tett inntil veggene når man skal stender taket??
Eller skal det være som å legge gulv og ha ca 2mm til veggene??

Takk

Du mener når du setter glesen? Skader ikke å ha litt slipp der, glesen utgjør jo bare feste for innertak.

/Kent

Mikael_L
Og er du ikke ferdig med veggene ennå så kan du tenke på å legge til noen ekstra cm, for at ikke glesen skal forsvinne altfor mye bak gips, dobbeltgips, OSB+gips, råspont eller hva du nå har tenkt å ha på veggen.

Mikael_L skrev:
Og er du ikke ferdig med veggene ennå så kan du tenke på å legge til noen ekstra cm, for at ikke glesen skal forsvinne altfor mye bak gips, dobbeltgips, OSB+gips, rupanel eller hva du nå har tenkt å ha på veggen.
Dessverre forstår jeg ikke hva du mener, jeg skal legge lekter i taket, og som på gulv er jeg redd for at det beveger seg, så jeg lurte bare på om det trengs litt mellomrom mellom lektene og veggkantene.

Kommer så til å ha 13mm gips og så sette inn spotter.

På veggene er det nå tapet, men skal male over det.

Takk

Mikael_L
Jeg mener at hvis du setter glesen tett mot veggen, eller et par mm fra, men ikke har satt plater på veggene ennå, så kan det kanskje bli litt dumt.

Et eksempel: glesen tett mot veggreglene.
Så setter du f.eks 12mm spon + 13 mm gips på veggen, under glesen så å si.

Da må du senere skru innertaket veldig nært veggen, da nesten halve glespanelet er dekket av veggens platemateriale. Da kan det være like bra å dra ut glesen 2-3 cm fra veggreglene.

Er veggene dine allerede klare, da er dette selvfølgelig unødvendig.

Gjetter TS henviser til glis mot gavler. Klart ting beveger seg litt, derfor bør man dra latex i overganger når man har gipset.

/Kent

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.