Hei.
Jeg har en yttervegg som ikke er helt rett (huset bygget -45) der jeg har tenkt å feste opp med 45-er for å på den måten få en rett vegg. Jeg benytter også anledningen til å isolere litt og elektriker skal trekke litt strøm. Men til kjerneproblemet.
Hvordan skal jeg gå frem for å finne "delen som stikker mest ut"? Det bør være minverdi, dvs. 45mm fra eksisterende vegg. Deretter bør maksverdi være 45+x mm, der x er ukjent, og jeg må legge distanser mellom eksist. vegg og lekter. Jeg har tenkt på det men er helt nybegynner når det gjelder "utmåling" av slike problemer.
Mvh
Peter
Jeg har en yttervegg som ikke er helt rett (huset bygget -45) der jeg har tenkt å feste opp med 45-er for å på den måten få en rett vegg. Jeg benytter også anledningen til å isolere litt og elektriker skal trekke litt strøm. Men til kjerneproblemet.
Hvordan skal jeg gå frem for å finne "delen som stikker mest ut"? Det bør være minverdi, dvs. 45mm fra eksisterende vegg. Deretter bør maksverdi være 45+x mm, der x er ukjent, og jeg må legge distanser mellom eksist. vegg og lekter. Jeg har tenkt på det men er helt nybegynner når det gjelder "utmåling" av slike problemer.
Mvh
Peter
En mulighet er jo å slå på 45-erne og deretter legge passet over og se hvor det luter så finner du jo hvor rett er. Så legger du strimler med masonitt på bjelkene så du får rett på veggen og setter OSB mot strimlene og så gips på det.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 innlegg
Eller så anskaffer du stålskinner som du bruker i vegg og tak og skyver inn dine stendere i. Begynner du med to (stående) stendere, en i hver ende så kan du ganske lett justere deg i vater med et godt vaterpass.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 innlegg
Jeg skrev vegg, men mener jo selvfølgelig gulv.:blushing:
Klikk her for å svare