Hei!
Vi er i full gang med å radonsanere vårt toetasjes hus, bygget ca. 1900. Vi har hatt noen firmaer her som har sett på det og foreslått radonsug på to forskjellige punkter. Allerede nå er det montert to kanalvifter (av den forrige eieren) som har tvilsom effekt. Det ene firmaet vil koble på en kraftigere suge på den ene sugepunktet (som går ned i en liten vinkjeller i huset) og ta hull i grunnen (naturstein...) for å føre inn et rør og koble på en suge på den andre siden av huset.
I tillegg skal det monteres friskluftsventiler i alle rom i huset.
Det går ikke å komme inn i grunnen.
Et problem som tilkommer er at husene ligger veldig tett i området. Den sugen vi fikk på tilbudet viste seg å lage en del lyd (Lytta på et annet sted der en liknende suge er montert)
Spørsmålet er om det finnes noen annen på dette forumet som har gjort en slik operasjon selv.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.