Hei,

Jeg skal prøve meg på å bygge et skap (rengjøringsskap/garderobe) i et lite rom i leiligheten min og trenger litt råd om fremgangsmåten. Har aldri prøvd noe lignende før, men jeg er ganske hendig og synes det er gøy å planlegge og utføre slike ting. Nedenfor kan dere se et bilde/skisse jeg har laget for omtrent hvordan jeg vil at det skal se ut, bare så dere forstår hva jeg snakker om. Det vil bli bygget i malt MDF/plywood med eventuelt noen detaljer i edeltre.

Min første tanke var å bygge selve skapet separat og deretter sette det på lekter på gulvet der lektene er i samme høyde som gulvlisten (ikke med i bildet) så man kan trekke listen rundt garderoben for en "innebygd følelse". Men hvordan gjør man i taket for å få til følelsen av at det går hele veien opp? Vil det se bra ut om det er noen millimeter glippe mellom taket og skapets tak? Det vil også innebære at dørene går hele veien opp til taket. Bør man sette en lekt i taket også slik at skapet kommer ned 5 cm?

Jeg kommer til å trenge å feste lekter på skapets høyre side som et skrivebord (og hyller) skal hvile på, som det er mulig å se på bildet. Er det en faktor man trenger å ta i betraktning for hvordan man bygger skapet?

Finner ikke så mye nyttig når jeg googler etter lignende prosjekter. Jeg ville vært veldig takknemlig for alle slags råd og lenker til lignende prosjekter eller bøker om emnet (jo mer detaljer desto bedre).

Takk på forhånd!

2vLvddy.png

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.