Hei,

Jeg skal senke taket i kjelleren for å skjule nye vannrør samt elektrisitet (alle elektriske kabler har blitt trukket om i VP rør). Men jeg er litt usikker på måten å gjøre dette på.

Taket er Siporex (eller lignende...) så for å ikke røre bjelkene, som er ca. 5 cm dype, var min tanke å legge 70 mm stendere stående mellom bjelkene. Da får jeg ca. 2 cm luft mellom gipsen og bjelken der rør får plass.

Hva tror dere om dette? Eller er det noen som har noen andre ideer?

Kjellerkorridor med synlige rør og ledninger langs taket, døråpninger på hver side, og strømpanel på veggen til høyre.
 
Noen med tips?
 
F fredrik_pe skrev:
Noen med tips?
Hvor høyt har du i taket i kjelleren?

Jeg som har 220cm har laget kabelrenner i taket. Å senke er ikke et alternativ for meg, men jeg har sjelden sett kjellere med så høyt i taket at jeg har sett det estetiske ved å heller gjemme rør/ kabler med senket tak.

Kabler og metallrør festet langs taket i en kjeller, med hvite vegger og en dør under. Kabelrenne installert i tak i en kjeller med 220 cm takhøyde.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.