Jeg skal senke taket i kjelleren for å skjule nye vannrør samt elektrisitet (alle elektriske kabler har blitt trukket om i VP rør). Men jeg er litt usikker på måten å gjøre dette på.
Taket er Siporex (eller lignende...) så for å ikke røre bjelkene, som er ca. 5 cm dype, var min tanke å legge 70 mm stendere stående mellom bjelkene. Da får jeg ca. 2 cm luft mellom gipsen og bjelken der rør får plass.
Hva tror dere om dette? Eller er det noen som har noen andre ideer?
Jeg som har 220cm har laget kabelrenner i taket. Å senke er ikke et alternativ for meg, men jeg har sjelden sett kjellere med så høyt i taket at jeg har sett det estetiske ved å heller gjemme rør/ kabler med senket tak.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.