Jeg skal ta og gjøre i stand det siste rommet i kjelleren. Jeg tror det er kalkmaling på veggene nå.
Min tanke er å legge et lag puss på alle veggene for å få dem glatte og få samme overflate overalt.
Men går det an å pusse rett på kalkmaling?
Kanskje finnes det en primer man kan dra på først?
For hvis man må slipe bort alt så forsvinner det som et alternativ,
På enkelte steder har den nåværende pussen forvitret, har tatt bort alt som sitter løst. Tanken er å bruke mørtel på disse stedene. Og så dra et lag med puss.
Hva tror dere?
Min tanke er å legge et lag puss på alle veggene for å få dem glatte og få samme overflate overalt.
Men går det an å pusse rett på kalkmaling?
Kanskje finnes det en primer man kan dra på først?
For hvis man må slipe bort alt så forsvinner det som et alternativ,
På enkelte steder har den nåværende pussen forvitret, har tatt bort alt som sitter løst. Tanken er å bruke mørtel på disse stedene. Og så dra et lag med puss.
Hva tror dere?
Å puste på kalkmaling går nok kjempebra, men man blir veldig svimmel etter hvert. 
Mer seriøst så tror jeg faktisk det blir ganske dårlig å pusse på kalkmaling. Men jeg har ikke prøvd, bare en følelse basert på hvordan en overflate malt med kalkmaling føles.
Mer seriøst så tror jeg faktisk det blir ganske dårlig å pusse på kalkmaling. Men jeg har ikke prøvd, bare en følelse basert på hvordan en overflate malt med kalkmaling føles.
Nei, det ser dessverre ikke ut til å være kalkfarge, men silikat eller noe. Skal dra til kjøpmannen i morgen så kan de se på det.
Og hvis ikke de kan løse det. Så får jeg sende det til Akzo Nobel. Så får de gjøre en analyse på det
Og hvis ikke de kan løse det. Så får jeg sende det til Akzo Nobel. Så får de gjøre en analyse på det
Nå har jeg funnet løsningen
GYPSUM fra weber. Da slipper jeg å fjerne malingen, eller å banke bort all gammel puss
Nå er lykken på topp. Skal se om man kan forhandle seg til gode priser på det bare
GYPSUM fra weber. Da slipper jeg å fjerne malingen, eller å banke bort all gammel puss
Nå er lykken på topp. Skal se om man kan forhandle seg til gode priser på det bare
En liten advarsel bare, gipsputs anbefales ikke der du har tilskytende fukt.
Med tanke på eksisterende pussavskalling er det vel dessverre ganske sannsynlig at du har det.
Kjellere er litt kinkige, det finnes få snarveier å ta.
Med tanke på eksisterende pussavskalling er det vel dessverre ganske sannsynlig at du har det.
Kjellere er litt kinkige, det finnes få snarveier å ta.
Sist redigert:
stoif skrev:
stemmer bra det, har nylig drenert, men tror fortsatt at det er litt fukt likevel, tror aldri man kan få bort alt. men kontaktet weber i spørsmålet mitt, og finnes tips om weber 109 og weber 148, det skal gå å pusse over den gamle malingen, så det kommer det til å bli, venter fortsatt på priser fra ulike leverandører.
mange bud nå
leste at 109 kan legges i maks 3mm hmmmm hvor lett er det så:S ååååååååå virker jo hvordan kronglet som helst det her,
nesten så jeg vurderer å kjøpe husfix å bare sparkle opp det som er dårlig, å male dritten
Sist redigert:
Klikk her for å svare