Lavalkaliske.
Hvis du bruker maxit's produkter, grunner du med Serpo 105, hvitgrunn, og deretter pusser du med Serpo 131, Ytongpuss C. Alternativt kan du pusse med Serpo 138, tynnpussbruk. Det avhenger litt av ujevnheter og slik. Det viktigste er imidlertid at du bruker lavalkaliske produkter for å forhindre ettringittdannelse.
edit: ber om unnskyldning for skrivefeilen
Hvis du bruker maxit's produkter, grunner du med Serpo 105, hvitgrunn, og deretter pusser du med Serpo 131, Ytongpuss C. Alternativt kan du pusse med Serpo 138, tynnpussbruk. Det avhenger litt av ujevnheter og slik. Det viktigste er imidlertid at du bruker lavalkaliske produkter for å forhindre ettringittdannelse.
edit: ber om unnskyldning for skrivefeilen
Byggmax Pussmørtel C er det lavalkalisk tro?
Jeg har igjen sto puss som jeg har brukt på innerveggene i huset, det er lavalkalisk, tenker på å ta byggmax pussmørtel c og deretter dette ytterst på innerveggene i garasjen fungerer det?
Jeg har igjen sto puss som jeg har brukt på innerveggene i huset, det er lavalkalisk, tenker på å ta byggmax pussmørtel c og deretter dette ytterst på innerveggene i garasjen fungerer det?
Et lavalkalisk bruk er spesial, så det står på sekken om det er det. Tror absolutt ikke deres vanlige Putsbruk C er det.Draven skrev:
Hvordan mener du, først Putsbruk C vanlig og lavalkalisk utenpå det? Nei nei, det lavalkaliske må være mot ytongen, men jeg tror at så lenge det er lavalkalisk direkte mot ytongen, kan man legge vanlig bruk oppå. Men jeg er ikke hundre på dette. Sjekk med produsenten om ingen andre her vet sikkert.
Kjør med lavalkalisk hele veien.
Rent hypotetisk kunne man ha alkaliskt ytterst, men minste lille fuktvandring kan resultere i at det var et dårlig valg å bruke alkaliskt. Eventuelle garantier faller bort om du kjører alkaliskt på lavalkalisk.
Byggmax Putsbruk C er ikke lavalkalisk.
Rent hypotetisk kunne man ha alkaliskt ytterst, men minste lille fuktvandring kan resultere i at det var et dårlig valg å bruke alkaliskt. Eventuelle garantier faller bort om du kjører alkaliskt på lavalkalisk.
Byggmax Putsbruk C er ikke lavalkalisk.
Må man grunne med Serpo 105, hvitgrunning, før man fortsetter med Sepro138, tynnpussmørtel? Mine vegger (også i garasjen) er pusset for veldig lenge siden, men nå har pussen begynt å løsne på litt forskjellige steder, så jeg vurderer å legge på en ny omgang puss.
Jeg har ikke brukt Serpo 138 men hvis det er likt andre tynnpussystemer så pleier man å prime lettbetongen før man påfører limebruket i 2 lag i det første pusser man inn glassfiberduk. andre laget filtres eller kostes før overflatepuss eller malingA anra skrev:
Det er ikke det samme/likt. Svært gammel tråd...C Crille Danielsson skrev:
Klikk her for å svare