4.486 lest ·
19 svar
4k lest
19 svar
Pussing for nybegynnere
Du skal i hvert fall definitivt ikke ha plastfarge på den veggen
Men ja, du har nok litt problemer med at det kommer fukt/vann gjennom veggen, men med tanke på hvor det kommer fra, ser det ut som at hvis det er nedgravd, så har du problemer med overflatevann, alternativt hvis det er over bakken så er det taket...
Jeg gjetter på nedgravd og problemer med avrenning og drenering...
Men ja, du har nok litt problemer med at det kommer fukt/vann gjennom veggen, men med tanke på hvor det kommer fra, ser det ut som at hvis det er nedgravd, så har du problemer med overflatevann, alternativt hvis det er over bakken så er det taket...
Det er over bakken, og jeg har muligens funnet problemet. Vet ikke om man kan kalle det takstoler, men bjelkene som holder opp taket stikker ut en bit utenfor garasjen. Og så er det innebygget med panel (ikke mitt design). Iallfall er det helt utett mellom "takstoler" og vegg (cm store sprekker).P psau skrev:Du skal iallfall defintivt ikke ha plastmaling på den veggen
Men ja, du har nok litt problemer med at det kommer fukt/vann gjennom veggen, men med tanke på hvor det kommer fra ser det ut som at om det er nedgravd så har du problemer med overflatevann alternativt om det er over bakken så er det taket...
Ellers er det vann som trenger inn gjennom teglfugene. Er bare enradig murt

Problemet er dessverre todelt, den meste fuktigheten ser ut til å gå rett gjennom veggen. En mindre del kommer via et hull ved takstolenG Galten skrev:Det er over bakken, og jeg har muligens funnet problemet. Vet ikke om man kan kalle det takstoler, men lektene som holder oppe taket stikker ut en bit utenfor garasjen. Og så er det innebygd med panel (ikke min design). Uansett er det helt utett mellom "takstoler" og vegg (cm store sprekker).
Ellers er det vann som trenger inn gjennom teglfugene. Er bare enradig murt
[bilde]
Hva tror dere om å impregnere ytterveggen på noen måte? Skal selvfølgelig fikse hullet også.
N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 463 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.463 innlegg
https://www.amazon.se/MP90-skyddsme...ocphy=9062467&hvtargid=pla-875599667030&psc=1
Denne er veldig bra.
Kommer jo an på hvordan vannet kommer gjennom.
Male med silikat, men etter å ha sett bildet tenker jeg kanskje kalkmaling.
Denne er veldig bra.
Kommer jo an på hvordan vannet kommer gjennom.
Male med silikat, men etter å ha sett bildet tenker jeg kanskje kalkmaling.
Klikk her for å svare