Hei,
Jeg tenkte å pusse garasjen min og har kjøpt "Fiberputs B" fra Finja og diverse utstyr. Samt sett på mengder av YouTube-klipp.
Men jeg har ikke helt kontroll på noen ting, som for eksempel hvor lenge man skal vente før man går i gang med pussebrettet? Og hva gjør man hvis man ikke rekker å bli ferdig og må avbryte?
Og hvis det finnes andre triks som jeg burde kjenne til så klart!
Jeg tenkte å pusse garasjen min og har kjøpt "Fiberputs B" fra Finja og diverse utstyr. Samt sett på mengder av YouTube-klipp.
Men jeg har ikke helt kontroll på noen ting, som for eksempel hvor lenge man skal vente før man går i gang med pussebrettet? Og hva gjør man hvis man ikke rekker å bli ferdig og må avbryte?
Og hvis det finnes andre triks som jeg burde kjenne til så klart!
Medlem
· Blekinge
· 12 220 innlegg
Jeg kan dessverre ikke gi deg noen råd, men jeg har forsøkt selv og syntes at YT-klippene er veldig optimistiske. Jeg tror det kreves en masse øving før det blir bra. Men jeg håper du har mer talent enn meg.G Galten skrev:Hei,
Jeg tenkte å pusse garasjen min og har kjøpt hjem ”Fiberputs B” fra Finja og diverse attiraljer. Samt sett på youtubeklipp i mengder
Men jeg har ikke helt taket på noen ting, som for eksempel hvor lenge man skal vente før man går i gang med pussemaskinen? Og hva gjør man hvis man ikke rekker å bli ferdig og må avbryte?
Og om det finnes andre triks som jeg burde vite om så klart!
Moderator
· Stockholm
· 57 787 innlegg
Det finnes forskjellige skoler i den saken. Enkelte malingsprodusenter mener at plastmaling er bra, for da blir det tydelig om man har fuktproblemer….
Jeg har kjørt silikat i kjelleren.
Jeg har kjørt silikat i kjelleren.
Er du sikker på det? Jeg synes silikatmalingen er forholdsvis matt.G Galten skrev:
Vi har noen pussede innervegger med plastmaling i kjelleren, og det har generelt blitt maling som løsner og puss som har brutt ned til "støv"/grus nede ved gulvet - trolig på grunn av fukt som kommer gjennom platen. (eldre hus uten kapillærbrytende grus eller isolering under). På ytterveggene sitter det treullit som er pusset på og der er det ikke samme problem med fukt bortsett fra i hjørner der nedløpsrørene har gått ned for nær fasaden...
De veggene som jeg har malt om med silikatmaling (primer og maling) har jeg ikke det problemet, så jeg tror at silikatmalingen er mer gjennomtrengelig for fukt og dermed ingen flass eller bobler der.
Jeg ville aldri malt med akrylatmaling på puss i dag.
De veggene som jeg har malt om med silikatmaling (primer og maling) har jeg ikke det problemet, så jeg tror at silikatmalingen er mer gjennomtrengelig for fukt og dermed ingen flass eller bobler der.
Jeg ville aldri malt med akrylatmaling på puss i dag.