Har nettopp vært og signert kjøpskontrakten vår på huset nå. Da kom man selvfølgelig til spørsmålet, puss eller trepanel. Puss ser penere ut og er vedlikeholdsfritt en lang tid, men det er litt skjørt hvis de pusser på celleplast.
Priser vi har fått, også sjekket med eksterne murere
1000,-/kvm og da regner man IKKE bort vinduer.
Vår fasadeflate blir ca 280 kvm på en 212 kvm kåk. Det høres mye ut med 280.000 for å få pusset. Fasaden vi får regne bort er 50.000,- etter tillegg for blikkenslagerarbeider som trengs hvis det skal pusses (vinduene).
Bor i Sthlm, men det virker umulig å komme ned lavere enn 1000,-/kvm .. 230.000,- ekstra for å få pusset fasaden er litt for mye for oss, men selvfølgelig skulle man ønske å ha det, bare ikke for så dyre penger.
Priser vi har fått, også sjekket med eksterne murere
1000,-/kvm og da regner man IKKE bort vinduer.
Vår fasadeflate blir ca 280 kvm på en 212 kvm kåk. Det høres mye ut med 280.000 for å få pusset. Fasaden vi får regne bort er 50.000,- etter tillegg for blikkenslagerarbeider som trengs hvis det skal pusses (vinduene).
Bor i Sthlm, men det virker umulig å komme ned lavere enn 1000,-/kvm .. 230.000,- ekstra for å få pusset fasaden er litt for mye for oss, men selvfølgelig skulle man ønske å ha det, bare ikke for så dyre penger.
Hei,
For en nordlending høres det litt rart ut at du synes puss ser finere ut, okei at det kanskje er mindre vedlikehold.
Her oppe kler vi inn alle 50-talls pussede tømmerhus med fin stående trepanel med ribb, på med falu rød.
Huset får liv igjen, Halleluja !!!
Hvilket hus har dere kjøpt, det finnes jo så mange flotte varianter på trefasader.
MVH
JohanM
For en nordlending høres det litt rart ut at du synes puss ser finere ut, okei at det kanskje er mindre vedlikehold.
Her oppe kler vi inn alle 50-talls pussede tømmerhus med fin stående trepanel med ribb, på med falu rød.
Huset får liv igjen, Halleluja !!!
Hvilket hus har dere kjøpt, det finnes jo så mange flotte varianter på trefasader.
MVH
JohanM
Jo det er jo som sagt en smakssak. Men når det kommer til maling så er det jo litt mer jobb med en trefasade, hvert 7. år og male er jo ikke noe som frister kanskje.
Lockläckt panel (list varianten) er det ellers som gjelder.
Det er et Trivselhus på 212 kvm
Lockläckt panel (list varianten) er det ellers som gjelder.
Det er et Trivselhus på 212 kvm
Det morsomme med å male er å se resultatet etterpå !
Ja, ja man kanskje ikke alltid jubler når man maler, og det er merkelig hvor fort det har gått 7 år.
Men om du regner slik:
Som jeg forsto så skulle det koste deg 200000kr mer med pussede fasade.
Hvor mange ganger trenger du å male huset om igjen, hvor mange timer tar det, trekk fra malingskostnaden og del med 200000kr.
Jeg gjetter at du har en skikkelig bra timelønn, som ikke trenger å skattes.
Tenk på det når du maler, kanskje du kan kjøpe en reise til et varmere land ( Vi har nå -22 i Skellefteå) hvert malingsår, for din timelønn.
MVH
JohanM
Ja, ja man kanskje ikke alltid jubler når man maler, og det er merkelig hvor fort det har gått 7 år.
Men om du regner slik:
Som jeg forsto så skulle det koste deg 200000kr mer med pussede fasade.
Hvor mange ganger trenger du å male huset om igjen, hvor mange timer tar det, trekk fra malingskostnaden og del med 200000kr.
Jeg gjetter at du har en skikkelig bra timelønn, som ikke trenger å skattes.
Tenk på det når du maler, kanskje du kan kjøpe en reise til et varmere land ( Vi har nå -22 i Skellefteå) hvert malingsår, for din timelønn.
MVH
JohanM
Male hvert 7. år? Jeg lurer på om de nye miljøvennlige utefargene tåler det miljøet som de er såååå vennlige mot, i så lang tid!!! Da er det faktisk det norrlänska systemet med falurød å foretrekke - bygger ingen tjukk sikt av maling og billig å produsere. Bodde selv i et alkydolje-malt hus og til slutt ble jeg lei av å gå med pensel hver sommer for det fantes alltid noe å forbedre. Pass på ulike "plastiske" tilsetninger i malingen når dere maler på puss! De forverrer fuktvandringen utover som bør helst være uhindret! De gode rådene ang. pussfargen leste jeg på danske sider - de vet hva de snakker om. Selv synes jeg at pusset er pent og praktisk (flyttet for å bo i et pusset teglhus)
gaia
gaia
1000 kr/kvm er en helt ok pris. At man ikke trekker fra vinduene er fordi det tar litt tid med foringer/dekking mm, selv om det ikke går noe puss der.
Det er en veldig lav materialkostnad ved pussing av fasade... det meste er arbeid.
Det er en veldig lav materialkostnad ved pussing av fasade... det meste er arbeid.
På kupéene i vårt hus har vi bestilt fra leverandøren MASTERFACADE.
Det er en plate som kan pusses direkte på eller males med pussfarge.
Den er av betongblanding, tung og hard som betong.
Vi skal pusse eller male selv til sommeren ;D
Du kan se hvordan de ser ut på vår hjemmeside.
Det er en plate som kan pusses direkte på eller males med pussfarge.
Den er av betongblanding, tung og hard som betong.
Vi skal pusse eller male selv til sommeren ;D
Du kan se hvordan de ser ut på vår hjemmeside.
Klikk her for å svare