Holder på med å lage et nytt baderom hjemme, har reglet opp gulvet og trukket all avløp og limt fast gulvspon. Utfordringen nå er at jeg har 2 yttervegger i blåbetong, de andre 2 er innervegger av plywood og spon. Som bildene viser før og etter, har jeg gipspusset opp 50-60mm på de 2 ytterveggene og trukket inn avløp samt vann i ytterveggen, noe som bør være frostfritt da jeg planlegger å ha varm gulvvarme "er selv rørlegger så". Egentlig burde jeg ha reglet og satt plywood på ytterveggene også, men det ble slik nå. Problemet er at veggene ikke er helt jevne og rette etter min pussing, så spørsmålet er hvordan jeg løser det lettest, sparkle og isåfall hvilket sparkel holder til fliser, eller lime våtromsgips på min pussing, men da vil sluken til dusjen ikke komme i midten som planlagt, samt at det blir litt luft mellom våtromsgipsen der det ikke blir lim, og da kanskje mine vannrør i veggen ikke blir frostfrie, og det å henge en stor kommode der er ikke det beste?. Vet ikke hvor rette og fri for skavanker veggene må være for å sette fliser på, kanskje enklere å velge mindre fliser. Så sparkle på gipsputsen der jeg har gjort feil, eller lime våtromsgips på veggene?
Veggar av blåbetong med gips, rør for avløp og vann installert. En metallplank viser ujevn vegg med forskjeller på opptil 8 mm. To vegger i blåbetong, den ene med avløpsrør stikker ut. Et brett holdes for å vise forskjell i glatthet og jevnhet, rundt 1-8 mm variasjon.
før og etter, holder en planke som viser at det skiller ca 1-8mm her og der typ.

Kanskje skal vedlegge at dusjen blir i hjørnet med en yttervegg på min puss og en innervegg med plyfa, gips.

T
Sparkle ut dumpen med mer gipsmørtel da?

Men hvordan pusser jeg rett hvis det er litt bulker på midten, og hvis jeg vil pusse så lite som mulig, finnes det mindre avtrekksbaner å kjøpe enn 10mm?

T
Sparkle i ujevnhetene med en sparkelspade og "stocka" deretter av med rettholtet som du har på bildet.

Hvor vanskelig kan det være liksom?

Ellers må du la flisleggeren din gjøre det for han vil aldri sette fliser på det underlaget:thumbdown:

Ah bra tips, takk! Noe tips om sparkel som holder opp fliser og ikke tørker før man har rukket å blande det for mistenker at sandsparkel og våtromssparkel ikke er til for å bære fliser uten det må være sementbasert?

T
Jaupp, det må være sementbasert, vanlig fix funker bra.

Eller dette:

Veggspakkelpose fra Finja med 15 kg sementbasert produkt for vegger.

• Liker
winzhangout
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.