Hei, undersøker mulighetene for å gjøre om et eksisterende sokkelhus som i dag har gavler av rød teglstein og langsider med tre.

Skulle gjerne gjøre hele huset helt i puss. GÅR DET???!

Hvordan går man i så fall frem? Skal man kontakte en fasaderehabiliteringsfirma?

Hilsen
magnus
 
Ja, det går.
Ja, kontakt en murer / fasadefirma.
 
en nabo rev ned fasadesteinen (mexitegel) og pusset huset sitt - så det funker jo. Stålsett deg bare - det koster en del.
 
Hemmakatten
Hvorfor rev naboen ned fasadeteinen? Det går jo utmerket å pusse på det direkte?

Vi har pusset inn en del partier av huset vårt som var murt med røde teglstein. Ingen som helst problemer. Mureren la nett og pusset den delen på nulltid. Andre deler av fasaden som også var tegl er glattpusset og deretter satt med mosaikk utenpå. Gikk utmerket det også.
 
Naboen rev det ned fordi det var 15 cm tilleggsisolasjon bak. De hadde ganske dype vindusinja som gjorde at huset så ut som en festning.
 
Hei.
Her er et hint om hvor mye som kommer til å renne ut av bankkontoen.
En bekjent har pusset opp huset sitt. Et 2-etasjes rundt 200 m[sup]2[/sup]
Kostnad ~500.000:- :P .
 
David myntet jo uttrykket "Kungligt Kn***ad" en gang i tiden...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.