I forbindelse med utbygging har det blitt en ganske stor "sprekk" mellom den gamle kjellerveggen og innertaket. Tenkte å sette noen armeringsjern og fylle med puss, kanskje trykke i litt leca biter for å fylle litt. Hva tror dere om det? Skal det kanskje være noe med mer sement i?

"sprekken" er ca 10cm dyp og opptil 20cm høy

Sprikke mellom en gammel kjellervegg og innertaket, synlig isolasjon og diverse materialer, potensielt for forsterkning med armeringsjern og puss.

Sist redigert:
Ingen meninger eller glade heiarop? Det er altså mot den gamle syll og opp mot det kommende gipstaket som jeg må fylle.

Høres ut som en perfekt jobb for 7x19x59 cm murblokk i LECA. Bruk vanlig Puss & Murmørtel C 0-3mm og kast inn bak og under blokkene. Deretter stabler du dem og lar dem tørke. Avslutt med å pusse forsiden. Kreves en jevn overgang til den gamle pussen så bruker du 0-1mm mørtel og filtrerer det siste. Ingen armering kreves.

Dessverre er det jo skjevt som et hus fra begynnelsen av 1900-tallet pleier å være. Men jeg kan kanskje kile sage leca og lappe så godt det går. Men de litt større hulrommene der jeg ikke får inn leca, fyller jeg dem med samme mørtel?

Visst går det, men legg ikke mer enn 2-3 cm om gangen og la det tørke.

Takk gjør bra svar!

//Larsa

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.