Jeg holder på å renovere huset mitt fra 50-tallet, og etter å ha revet en stygg vevtapet, oppdager jeg at en vegg er laget av en merkelig sponplate.
Det er et ganske løst materiale, det føles nesten som papp. Tror dere det går an å bredsparkle på den? Jeg tenkte å male først for å stabilisere overflaten.
Alternativet er kanskje et lag papir ellers, men overflaten må uansett være noenlunde jevn under.
Noen ideer?
Takk på forhånd
Det er et ganske løst materiale, det føles nesten som papp. Tror dere det går an å bredsparkle på den? Jeg tenkte å male først for å stabilisere overflaten.
Alternativet er kanskje et lag papir ellers, men overflaten må uansett være noenlunde jevn under.
Noen ideer?
Takk på forhånd
Tapetlim går bra, men treetex suger sannsynligvis litt mer enn annet underlag, så litt mer lim trengs nok. Hvis jeg husker riktig så kan det også fungere å stryke på litt lett vattenskadet tapetklister først som får suge inn og tørke. Da suger det ikke så mye deretter. Male med en passende grunning fjerner også "suget" etter ekstra mye tapetklister. 
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan pusse opp slitt betongtrapp?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hvordan sparkler jeg endespontskarver i pusset glattkant (innendørs)?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Släta över/bredspackla spritputsad fasad?
Fasad -
Bredspackla putsad vägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Putsa och spackla vägg i badrum
Badrum