Jeg holder på å renovere huset mitt fra 50-tallet, og etter å ha revet en stygg vevtapet, oppdager jeg at en vegg er laget av en merkelig sponplate.
Det er et ganske løst materiale, det føles nesten som papp. Tror dere det går an å bredsparkle på den? Jeg tenkte å male først for å stabilisere overflaten.
Alternativet er kanskje et lag papir ellers, men overflaten må uansett være noenlunde jevn under.
Noen ideer?
Takk på forhånd :)

• En vegg av løs trefiberplate blir avslørt etter å ha fjernet tapet i et 50-tallshus. Materialet ser ut som papp, med ujevn overflate.
Det er tretex og det er ingenting å sparkle på. Sett opp papp og vær fornøyd med det.

• Liker
Tit
  • Laddar…
Ja, det er tretex, såklart!
Går det an å bruke tapetlim direkte på tretex? Et alternativ kunne være å sette renoveringsgips på, men da har jeg samme spørsmål, hvilket lim?

Tapetlim går bra, men treetex suger sannsynligvis litt mer enn annet underlag, så litt mer lim trengs nok. Hvis jeg husker riktig så kan det også fungere å stryke på litt lett vattenskadet tapetklister først som får suge inn og tørke. Da suger det ikke så mye deretter. Male med en passende grunning fjerner også "suget" etter ekstra mye tapetklister. :)

• Liker
Tit
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.