jeg vet at det har vært oppe for diskusjon med gips bak peisen. Men jeg har en kollega som fikk en peis installert av selgerens montører, og det var ingen problemer med å ha gips bak peisen ifølge selgeren og feieren (landskrona kommune)

Fredrik.engdahl skrev:
jeg vet at det har vært oppe for diskusjon med gips bak vedovn. Men jeg har en kollega som fikk en vedovn installert av selgerens montører og det var ingen problemer med å ha gips bak vedovnen ifølge selgeren og feieren (landskrona kommune)
Det henger sammen med vedovnens monteringsanvisning. Noen kan monteres 100 mm fra brennbart.

Mikael_L
kamilenski skrev:
Granit på minerit. Liker du det ikke?
Er det hjemme hos deg?

Det ser ut som at du har stjålet vår planløsning, typ ... :)

Men stilig med stein som den bak ovnen, så har jeg også tenkt, men så har jeg begynt å tenke på noe som skal se ut som pusset hvitmalt vegg.
Ingenting er bestemt ennå ...

;)

Tenk på at hvit har en tendens til å bli gul eller grå.
Hadde hvit en stund. Gjør ikke det igjen. Skitten fester seg.

S
s0502y? den nyansen er jo allerede litt mot smuss hållet.
ta minerit (eller gips om du vil). mal med struktur. mal med kulør
holdt i to år (and still going strong) for meg

Mikael_L
SBH skrev:
ta minerit(eller gips om du vil). mal med struktur. mal med farge
hatt det i to år (and still going strong) for meg
Har du brukt vanlig innendørsmaling, plastmaling?
Jeg lurer litt på hva den malingen synes om de litt halvhøye temperaturene det alltid blir når man fyrer da?

Hva anbefaler du å lage struktur med?

kami, nå har jeg tenkt meg en runde til på fliser på veggen bak, men selv om jeg er veldig sugen :cool: så har jeg nok ramlet tilbake til det som skulle være virkelig enkelt, dvs male/jukse fram et pusset utseende. ;)
Jeg må sjekke med en fargehandler hva som skjer om man blander sand i silikatmaling.

For Guds skyld!

MAL IKKE MED VANLIG MALING!!!

Vi har testet en gang hos min sønn med Hornbach veggmaling. Ved temperaturer over 55-60 grader, begynner malingen å slippe ut en forferdelig lukt. Type brent plast. Det gikk ikke an å være innendørs.
Man måtte deretter fyre/ lufte i 2 ukers tid. Lukten sitter igjen! Svir i øynene...

Ikke gjør det.

S
struktur farge, brukte nordsjö vegg farge
hvordan strukturen blir må du nesten teste. pensel, rulle, svamp eller noe annet bra

Mikael_L
kamilenski skrev:
Granit på minerit. Liker du ikke?
I dag har jeg lagt fliser på gulvet.

Og så har jeg vært og sett på litt fliser, med funderinger på hva som kan passe på veggen.
Men det kan fortsatt bli noe malt ... ;)

Jeg vil ikke miste en byggahus kompis ;)

Test fargen i stekepannen før du maler!

I dag hadde jeg ønsket å ha rustfri vegg bak ovnen.

Mikael_L
kamilenski skrev:
I dag skulle jeg ha ønsket å ha rustfri vegg bak ovnen.
Hvorfor det? :x

Ser fint ut.
Stråler ut varmen.
Har sett hos en. Han nektet å la meg ta bildet :(

Ulempe?
Dyrt.
Må stadig pusses.

Mikael_L
Aha, på så måte. :)
Jeg ble bekymret for at det hadde skjedd noe hjemme hos deg, branntilløp eller så ...

Men r/f vil jeg virkelig ikke ha. :P

Mikael_L
Nå har jeg gjort en del fargeresearch på nettet.

Alle farger jeg finner ser ut til å ha akryl eller styrenakryl som bindemiddel. Da har jeg kikket på farger som heter bl.a. silikatmaling, sokkelmaling, murmaling m.m.

Det ser uansett ut til å være et tilsvarende produkt.

Jeg har også lest meg til at ekte silikatmaling visstnok består av to forskjellige komponenter som skal blandes sammen rett før bruk. Men et slikt produkt ser det ikke ut til at noen vanlig fargehandel har, heller ikke Byggmax, Jula, Biltema m.fl.

Hvis jeg ønsket å unngå en vanlig veggmaling for risikoen for at den blir skadet av varmen, føles ikke disse murmalingene med akryl i heller så bra.

Mikael_L
Oppdatering.
Det finnes visstnok silikatmaling om man går inn hos en vanlig fargehandler.
Beckers og Caparol f.eks.

Så finnes det en dolomittsand å blande i malingen om man vil ha struktur som puss.
Dette høres veldig enkelt og bra ut.

Men jeg har støtt på et problem med emballasjestørrelsene.
Beckers minste er 3 liter og Caparol minste er 10 liter, og jeg skal male 2 kvm ... :O

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.