Hei!
Rev bort litt gammel masonitt i barnas rom i huset fra 30-tallet. Tanken var å gjenopprette den pussede overflaten siden jeg uansett totalrenoverer rommet (vi begynte forsiktig med balkongrenovering rett over dette rommet, men det hele har vokst så vi har støpt nytt tak på rommet, dvs gulv til balkongen. Dermed er det en del tilbakeføringsarbeid).
Nå dukket det opp en fri stålbjelke i fasaden, når jeg fjernet en masonittplate over et vindu. Man må ha erstattet den pussede veggen med masonitt og isolasjon for en del år siden.
Blir litt usikker på om det er en klok idé å pusse over denne rustende stålbjelken. Rusten kan kanskje gjøre at pussen sprekker igjen. Kanskje sikrere med noen form for plate, best i så fall med noe fuktbestandig mistenker jeg.
Er det noen som kan gi råd om dette?
Er det uklokt å pusse over en rustende stålbjelke? Hvordan gjøres det i så fall? Nett? Annet?
mvh
Rev bort litt gammel masonitt i barnas rom i huset fra 30-tallet. Tanken var å gjenopprette den pussede overflaten siden jeg uansett totalrenoverer rommet (vi begynte forsiktig med balkongrenovering rett over dette rommet, men det hele har vokst så vi har støpt nytt tak på rommet, dvs gulv til balkongen. Dermed er det en del tilbakeføringsarbeid).
Nå dukket det opp en fri stålbjelke i fasaden, når jeg fjernet en masonittplate over et vindu. Man må ha erstattet den pussede veggen med masonitt og isolasjon for en del år siden.
Blir litt usikker på om det er en klok idé å pusse over denne rustende stålbjelken. Rusten kan kanskje gjøre at pussen sprekker igjen. Kanskje sikrere med noen form for plate, best i så fall med noe fuktbestandig mistenker jeg.
Er det noen som kan gi råd om dette?
Er det uklokt å pusse over en rustende stålbjelke? Hvordan gjøres det i så fall? Nett? Annet?
mvh
Om du er ute etter pusseoverflaten så kan du lime en pussebærende plate og dra på et lag tynnpusse.M Magnus21 skrev:Hei!
Rev bort litt gammel masonitt i barnas rom i huset fra 30-tallet. Tanken var å gjenopprette den pussede overflaten siden jeg uansett totalrenoverer rommet (vi begynte forsiktig med balkongrenovering rett over dette rommet men det hele har vokst så mye at vi har støpt nytt tak på rommet, dvs gulv til balkongen. Dermed er det en del gjenopprettingsarbeid).
Blir litt usikker på om det er en klok idé å pusse over denne rustende stålbjelken. Rusten kan kanskje gjøre at pussen sprekker igjen. Kanskje tryggere med noen form for plate, best i så fall med noen fuktighetsbestandig mistenker jeg.
Er det noen som kan gi råd rundt dette?
mvh
Risikoen med å bare pusse over bjelken er at det kan sprekke med tiden.
/N
Klikk her for å svare