D Darenhall skrev:
Trappnos fungerer bra mot glidning. Forsøkte å selge inn min utrolig fantastiske matteidé og strødde med ytterligere argumenter. Det finnes dog både mer eller mindre glatte laminatgulv og mer eller mindre glatte plastmatter for den delen. Dog er grepet utført i raske etasjeoverganger viktig og noe å tenke på utover at det skal se bra ut.
Går det å lime korkgulv på trappen ??

ricebridge ricebridge skrev:
Enkleste men dyreste er å kjøpe renoveringstrinn som finnes på bedre byggvarehus. Da legger man bare over dem og limer fast (ja, man må jo sage til dem selvfølgelig). Men dyrt, som sagt.
En billigvariant som jeg har gjort er å ta vanlig laminatgulv (klikkgulv) og lime på trinnene. Så må man ha noe trappenos, selvfølgelig; i mitt tilfelle ble det vanlige kantlister (se bilde). Man kan også måtte komplettere med noen kvartslister i bakkant f.eks.
Hvis du derimot har ubegrenset med tid og tålmodighet så skaff en god trekantsliper og slip hele trappen ren. Men da ansvarsfraskriver jeg meg alt ansvar, for det er flere enn en som til slutt har kommet i gråtparoksysmer og har måttet bli ført bort skrikende etter å ha forsøkt seg på slike prosjekter. Limet må kanskje gi slipp nå, men når man skal skjære bort restene... ojojoj.
[bilde]
Se så fint med laminatgulv av samme slag som på gulvet i gangen.
Hvordan festet du trappenosen? Skrue+plugg eller bare skrue? Knirker det ikke når man trår på trinnene etter montert laminat og kantlist?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.