Hei!

Vi skal gjøre noe med fasaden vår. Gammelt hus med gammel puss som løsner på enkelte steder. Byggmesteren vi har hyret har gitt oss to forslag med nett eller uten nett. Med nett gikk prisen opp 90.000. Han sa at det er materialkostnaden som gjør det så mye dyrere. Høres det rimelig ut? Samt finnes det ingen mellomting. At man kan nett eller forsterke på svake punkter. Under pussen er det tegl. Takk for svar.

Med vennlig hilsen,
Patrik
 
Når ble huset bygget? Er det helstensvegger eller bare fasadestein?
 
Takk for svar. Huset er bygd 1934 og det er fasadestein, tror jeg.
 
Om huset er bygget 1934 i Skåne bør det ha helstensvegger. Mål veggtykkelsen ved et vindu. Helstensvegger (jeg bruker uttrykket litt slurvete, de kan være tykkere enn helsten og de kan være skalmurer med luftspalte) er alltid murt med hardt murtegl. Slike teglvegger tåler en relativt sementrik puss, som neppe trenger å armeres. Pussarbeid er lumske og krever virkelig kompetanse. Jeg ville sjekket med et annet firma også.
 
Tusen takk for svaret! Det er godt når det er noen som kan. Jeg skal sjekke med noen andre selskaper også.

/Patrik
 
P Pali81 skrev:
Hei!

Vi skal renovere fasaden vår. Gammelt hus med gammel puss som løsner på enkelte steder. Byggmesteren vi har hyret har gitt oss to forslag, med nett eller uten nett. Med nett økte prisen med 90.000. Han sa at det var materialkostnadene som gjorde det så mye dyrere. Høres det rimelig ut? Samt finnes det ingen mellomting. At man kan nette eller armere på svake punkter. Under pussen er det tegl. Takk for svar.

Med vennlig hilsen,
Patrik
Hva slags puss er det på huset nå? Spritpusset kalk? Har du noen bilder av tilstanden?

Fikk vårt 20-tallshus i Skåne pusset i slutten av forrige sommer, så kan nok komme med noen tips i beste fall.
 
Hei!
Jeg vet faktisk ikke hva slags puss det er. Det er boblete, men ikke så porøst som kalk. Jeg går ut og tar et bilde i morgen når det er lyst. Takk for all hjelp.

/Patrik
 
Hei Patrik.

Kunne du kanskje dele hvordan dere løste det til slutt. Har et hus med lignende forutsetninger. :)
 
Hei!
Vi tok inn et firma som netting og pusset. Tror det gikk på ca 100.000 kr.

mvh
Patrik
 
  • Liker
Fixerskan
  • Laddar…
P Pali81 skrev:
Hei!
Vi tok inn en firma som nettdekte og pusset. Tror det gikk på ca 100.000 kr.

mvh
Patrik
Takk så mye! Hvis dere var fornøyde får du veldig gjerne tipse meg om firmaet i en PM. :D
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.