N
Grunn med b bruk, trengs ingen annen bruk.
Egentlig burde du bruke c bruk i stedet, for muring og puss.

Til å begynne med ville jeg ikke pusset mot karmen uten noe støtdempende mot karmen. F.eks. gulvfoam eller lignende så du får noen mm åpning som flekses.
Så er neste spørsmål hvor tykt du vil måtte pusse.

Når det gjelder ned mot gulvet så ser det fuktig ut, noe som ville motivere å gå opp i styrke på mørtelen.

Når det gjelder selve pussingen på veggen så ville jeg nok saget til riktig tykkelse på avtrekkslisten og satt i gang.

Sist redigert:
  • Liker
Tummenmitthand
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Til å begynne med ville jeg ikke pusse mot karmen uten noe støtabsorberende mot karmen. For eksempel gulvfoam eller lignende så du får noen mm sprekk som flekser.
så er neste spørsmål hvor tykt du vil trenge å pusse.

Når det gjelder ned mot gulvet så ser det fuktig ut, noe som ville motivere å gå opp i styrke på mørtelen.

Når det så gjelder selve pussingen på veggen, ville jeg nok saget til riktig tykkelse på avdragslist og kjørt i gang.
Håndverkeren som la gipsputsen fjernet det ikke fra veggen som er innerveggen.
Uten la ytterligere B-puss fin.

Skal man reklamere eller avvente se om det sprekker?

A Alexn72 skrev:
Til å begynne med ville jeg ikke pusse mot karmen uten noe støtdempende mot karmen. F.eks. gulvfoam eller lignende så du får noen mm spalte som fleksser.
så er neste spørsmål hvor tykt du vil måtte pusse.

Når det gjelder ned mot gulvet så ser det fuktig ut noe som ville rettferdiggjøre å gå opp i styrke på mørtelen.

Når det så gjelder selve pussingen på veggen så hadde jeg nok saget til riktig tykkelse på avdragningslisten og satt i gang.

• Veggrenovering med en nylig pusset murvegg og ubehandlet jordgulv. 电线 løper langs toppen av veggen.
T Tummenmitthand skrev:
Håndverkeren som la gips puss tok ikke bort det fra veggen som er innervegg.
Uten la ytterligere B-puss fin.

Skal man reklamere eller avvente se om det sprekker?
Jeg kan dessverre ikke uttale meg om hvordan gips og puss fungerer på denne måten.
Men jeg ville ikke hatt den ordningen på dem.

• Liker
Tummenmitthand
  • Laddar…
S
A Alexn72 skrev:
Jeg kan dessverre ikke uttale meg i hvordan gips og puss fungerer på denne måten.
Men jeg ville ikke ha hatt den rekkefølgen på dem.
Haha, si at det er feil utført og ikke betal.
Du kan skylle vann på og se hva som skjer.

S sinuslinus skrev:
Haha, si at det er feil utført og betal ikke.
Du kan spyle vann på og se hva som skjer.
Spyle vann på en vegg innendørs er vel likevel litt mer enn hva en vegg forventes å tåle😉

S
A Alexn72 skrev:
Spyle vann på en vegg innendørs er vel uansett litt mer enn hva en vegg forventes å tåle😉
Vegen blir jo fuktig nedenfra.
Er den fuktigste perioden nå så det burde i og for seg vise seg under sommeren.

• Liker
Peter Lindqvist1 og 1 annen
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Jeg kan dessverre ikke uttale meg i hvordan gips og puss fungerer på denne måten.
Men jeg ville ikke hatt den rekkefølgen på dem.
Takk for din input, overalt har jeg lest / sagt at sterkeste skal være underst og svakeste over. Nå blir det som du skriver noe man ikke vil ha.
Får se i morgen om de kan gjøre det bedre når betonggulvet er lagt. Ellers blir hele renoveringen utsatt 😁🙈😇

S
Slik skriver Weber: Weber gypsumpussbeskrivelse med naturlig utseende, motstandsdyktighet mot brann og egnethet for ulike underlag, inkludert tykkelseinformasjon.

• Liker
Tummenmitthand
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Så här skriver Weber:[bilde]
Takk da har man mer å tilføye.
Så dere bildet om man zoomer ujevnheten, der gipsen lyste gjennom?

• En murvegg under renovering med synlige ujevnheter, der gipsen lyser gjennom. Veggen er delvis pusset, og det er avslørt ledninger.
T Tummenmitthand skrev:
Takk for din input, overalt har jeg lest / sagt at sterkeste skal være underst og svakeste øverst. Nå blir det som du skriver noe man ikke vil ha.
Får se i morgen om de kan gjøre det bedre når betonggulvet er lagt. Ellers blir hele renoveringen utsatt 😁🙈😇
Med så begrenset rom på gammel vegg så er spørsmålet om den har satt seg ferdig eller om man kan forvente at den skal bevege seg.
For så vidt skal du støpe og de kan jo bevege på veggen...

Fantes det sprekker før du begynte å fikse?

Din siste bilde er litt vanskelig å tolke i hva man ser.

Sist redigert:
  • Liker
Tummenmitthand
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Med så begrenset plass på gammel vegg er spørsmålet om den har satt seg ferdig eller om man kan forvente at den skal bevege seg.
I og for seg skal du støpe og de kan jo bevege på veggen...

Var det sprekker før du begynte å fikse?

Din siste bilde er litt vanskelig å tolke hva man ser.
Rommet som håndverkeren var i, var det ingen sprekker.
Det var typ slamsprutede hvite + tapet. Yttervegg er betonghullstein
Mellomvegg er bygget med gråsuggor

Og innvendige vegger Wallategel, og det er veggene med Wallategel som han har påført gips på.

Før hadde jeg lagt på grunning A + nett
Gikk all in 😁🙈

Hvis man maler med silikatmaling og merker at det ikke blir som han sa at det ikke vil vises med malingen. Kan man gjøre noe med ujevnheten?

Du som har holdt på kan en ekte murer
Jevne til veggen uten å miste for mye puss? Da jeg tenker at de får gjøre om etter vi har lagt betonggulvet.

ulike farge på pusset går lett å skjule men ikke ujevnheter.
Angående tappe puss... legg noe på gulvet så er det ikke noe problem i det hele tatt

• Elsker
Tummenmitthand
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.