S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5.723 innlegg
Ditt pussmørtel ser tørt ut.
Slå på en streng med mørtel litt tykkere og trykk inn trelisten. Vatre inn listen med vater og dra av overskuddsmørtelen. Deretter kan du slå på mørtelen mellom listene.
Her ser du hvordan man gjør det.
Slå på en streng med mørtel litt tykkere og trykk inn trelisten. Vatre inn listen med vater og dra av overskuddsmørtelen. Deretter kan du slå på mørtelen mellom listene.
Her ser du hvordan man gjør det.
Takk så mye for tilbakemeldingen👌S sinuslinus skrev:
Skal dra på mer puss og vanne ribben.
Sender med en filmsnutt hvordan pussens konsistens så ut i bøtta.
Om jeg er håpløst tilfelle med tommelen midt ihånden, hva tror du om dra på klikker fuge?
Når man har pusset ferdig så tar man stemjern ta bort fugen om den har tørket? 🙈😅
Enig i at det ser tykt ut, ser mer ut som mørtel enn puss. Står det ikke på posen hvor mye vann det skal være? Jeg pleier å blande inn vann på følelsen, men det pleier å være tynnere enn din film.
#4 viser omtrent hvor fast pussen pleier å være når jeg pusser.
Skru fast avtrekksbanen hvis du ikke får det til. Og så skrur du løs den og tar den bort 1-2 timer etter at pussen har festet seg. Du vil ikke prøve å få bort den med stemjern, du kommer den dra med pussen også...
#4 viser omtrent hvor fast pussen pleier å være når jeg pusser.
Skru fast avtrekksbanen hvis du ikke får det til. Og så skrur du løs den og tar den bort 1-2 timer etter at pussen har festet seg. Du vil ikke prøve å få bort den med stemjern, du kommer den dra med pussen også...
Tusen takk for hjelpen 👌MrJay skrev:
Jeg fikk råd fra murere om å påføre pussnett først og deretter grunningsbruk A, noe som jeg har forstått er omvendt 🙈 dessverre gjort i 2 rom
Primer har jeg gått glipp av, det er ikke noe jeg bruker, men sprøyter på med vann med en sprøyteflaske og deretter prøvd å påføre pussen + ubehandlet furu lekter 12mm tykk
Sekken var anbefalt å helle i 4l og jeg tok nok 4.2l men i betongblanderen ca 5min måtte jeg dra ut massen. Den kom ikke ut. Nå var det bare 25l sekk
Skal tilsette mer vann.
Har du noen forslag til primer?
Veggene er av betonghullstein så de må borras først deretter plugg + skrue så smøre på puss hadde vært bra.
Takk for tipset, det har vært kondens på rutene i vinter når jeg har skrudd på grunnen.MrJay skrev:
Trodde det kunne vært det eller betongen som jeg har tatt bort. Lå på ca 80%
Fungerer avfukter, eller gjelder det å ha vinduet åpent?
Ender med at man får råte på bjelkelaget også haha 🙈😇