DEN SER SOM SAGT IKKE SÅ KUL UT I DAG, merkelig måte å plassere den på. Vil og kan du åpne opp veggen til tilstøtende rom til venstre i bildet? Da føles det straks mye bedre, nå en trang gang med en lastebil parkert på midten.

Kassetten ser også skikkelig stygg ut, som andre skriver her så går det å fikse, så klart.

Må steinplatene være på gulvet? Lovkrav? Jeg ville lagt stein på hele gulvet, eller tre på hele gulvet, det som finnes i dag så ikke kult ut. Alternativt om det går å frese med platene i samme nivå som tregulvet.

Spennende prosjekt! Synes du skal pusse den selv, det blir gøy. Litt populært og pent å mure med stein, vet ikke hva steinen kalles, men ser ut som grå vanlig stein men i flatere biter som man stables litt tilfeldig på hverandre.

Vi vil virkelig åpne opp veggen, der innenfor finnes kjøkkenet, og siden det er fantastisk sjøutsikt så ville det vært fint å også se den fra kjøkkenet. Problemet er at man da må flytte avløp, komfyr og vifte og det blir ganske dyrt, så i nåværende situasjon skal vi åpne et mindre hull og beholde benkeraden med vask og komfyr, selv om kjøkkenet er dårlig planlagt og mye rom som er vanskelig å utnytte.

Når det gjelder komfyren har jeg fått rådet å først grunne den med maxit tror jeg det var og deretter sparkle den glatt med gypsit, en gipsmørtel som skal være lett å jobbe med og deretter male den med vanlig takmaling. Da blir den i alle fall jevn og hvit. Så med åpningen og ev. bytte av kassett så får det vente litt. Mange prosjekter på gang i dette huset.

Nattugglan 11, du har ingen bilde på det du beskriver med murte steiner?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.