Docno
Har et hus fra begynnelsen av 60-tallet der puss på noen kjellervegger har begynt å løsne nederst. Hvordan reparerer jeg det best? Er det pussmørtel C som gjelder eller fungerer husfix også? Kan jeg bruke silikatmaling når jeg maler veggen?
 
N
Bilder er ikke feil, men bruk c bruk.
Ardex A46 er bedre enn husfix, men man har bare en halvtime på seg.
 
  • Liker
Docno
  • Laddar…
Jeg har pusset kjellervegger innvendig med Weber 135, det er et c-bruk. Blandes med vann og blir som et sparkel nesten.
 
  • Liker
Docno
  • Laddar…
B
Ja, bruk silikatmaling. Den er åpen så veggen kan tørke.
 
  • Liker
Docno
  • Laddar…
Docno
B BSOD skrev:
Ja bruk silikatmaling. Den er åpen så veggen kan tørke.
kan du anbefale noe spesielt merke eller fungerer det like bra med Biltemas mur- og pussmaling?
 
B
Docno Docno skrev:
kan du anbefale noe spesielt merke eller fungerer det like bra med Biltemas mur og puss maling?
Prøvde Biltemas maling på kaninens hus (ja, kaninen bor i et murt hus...), men kona glemte å legge primer/murgrunn først. Den begynte å falle av etter 2-3 år, men jeg vet ikke om det skyldes at grunnlaget manglet eller at malingen var dårlig.

Så jeg vet dessverre ikke, pleier å kjøpe Bauhaus silikatmaling, ev. Er det Beckers de selger, jeg husker ikke helt. Men den er ganske dyr, men virker å fungere bra i alle fall.
 
  • Liker
Docno
  • Laddar…
Docno Docno skrev:
kan du anbefale noe spesielt merke eller fungerer det like bra med Biltemas mur og puss farge?
Jeg malte med flyggers mur- og grunning., sitter fortsatt på ytterveggene 7 år senere.
 
  • Liker
Docno
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.