Hei.

Har en vegg i kjelleren som det har vært en garasjeport en gang i tiden.
Døren er murt igjen men må pusses.
Derimot er den gamle porten pusset nesten 3 cm inn fra øvrig vegg.
Spørsmålet er om det går an å pusse opp denne så jeg kan flislegge veggen etterpå og i så fall hvordan?
Eller blir det for tykt med puss?
Vil helst ikke lekte opp veggen da så det er kjeller...
Fargen på veggen vet jeg ikke hva det er, blå matt farge, ikke plastmaling. Antakelig malt i forbindelse med at de bygde badstuen som er revet i dag.
 
  • Blåmalt vegg med en linjal som viser et dypt indrykk der en dør tidligere var plassert; indrykket er rundt 3 cm dypt.
  • Muret kjellervegg med blå maling og tidligere garasjeport dekket med mur, ujevn overflate med synlige lapper og flekker.
Jeg lurer også på hva man jevner ut en lecamur med hvis man har tenkt å flislegge? Bruker man vanlig puss? Eller er det en mer sofistikert keramisk avrettingsmasse?
 
Jeg tenkte B-bruk. Men kom på at jeg kanskje trenger å banke ned all n eksisterende bruk i så fall?
 
F fdcarlsson skrev:
ej plastfärg
Ser jo akkurat ut som plastfärg, har du testet den?
Skulle vært slipt ned färgen, så nettet og stokket på to ganger med pussmørtel så fungerer det.
 
  • Liker
JesperHen
  • Laddar…
Hmm den er ikke i det hele tatt som plastmalingen jeg hadde i det andre rommet. Matt og holder ikke "sammen". Hvordan tester jeg det?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ser jo akkurat ut som plastfarge, har du testet den?
Ville slipt ned malingen, så lagt nett og pusset på to ganger med pussmørtel, så fungerer det.
Helt enig med deg
 
Har allerede fått på 2 lag med puss, takk uansett :)
 
  • Liker
Ramish
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.