Hei!

Jeg har tenkt å bygge om dette gamle bodet til et lite hjemmestudio. Jeg har aldri gjort noe slikt før, så jeg kommer til å stille 1000 spørsmål i dette forumet :D Det første jeg lurer på er hva jeg skal gjøre med pussen. Den er utrolig porøs. Jeg kan skrape omtrent to cm inn i veggen med fingeren. Antar at man må slå bort hele greia. Eller? Så lurer jeg på et hull i gulvet (på bildet). Hvordan fyller man det igjen på enklest mulig måte? Hvis noen får noen ideer av å se på bildene eller har tips, er det bare å dele dem. Som sagt, jeg har ikke mye erfaring med slikt, men jeg er ganske handy.

Takk ;)

• Gammelt lagerrom med avskallet murvegg, en stol, trehylle med diverse produkter, og en synlig rørledning.
  • Et gammelt gulv med et dypt hull, omgitt av slitt betong. Et sort teppe og en eske er delvis synlige på siden.
  • Veggen i et gammelt skur med porøs puss, avflassende maling og eksponert murvegg. Skritten av nedre del av et rør er synlige til høyre i bildet.
Hmm.. Ingen som har noen kreative løsninger? :)

Ruskig mye jobb du har foran deg, pussen må bort om den er løs. Er det en yttervegg der pussen er løs, så er det sikkert fuktproblemer. Selv ville jeg ha reist opp en ny vegg i stedet for å hakke puss.

Gulvet sparkler du med et gulvsparkel som du blander selv. Nærmeste fargehandel har det du trenger.

Det har vel vært fuktproblemer tidligere men da kåken er drenert for noen år siden så er det nok ikke et problem lenger. Må jeg ikke bort med pussen og dit med ny før jeg slår opp ny vegg? Tenkte kjøre med blå platon mellom ytterveggen og nye veggen.

Kan man også jevne ut gulvet med gulvstøp?

Sist redigert:
det hvite på veggen er gipsbruk og det bør man ikke under bakkenivå mot yttervegg.
Jeg ville leie en betongslip og fjerne all puss, koster ca 450 kr per døgn.
Den kan du også fjerne malingen på gulvet med.

Deretter kan du velge å sette opp et pussnett for å pusse med vanlig puss/murbruk C eller å lekte med luftspalte.
Hvor viktig er det med akustikken? bør bli bedre hvis man lekter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.