Jeg vet at det har blitt diskutert puss på leca/tegl/isopor tidligere, men jeg lurer på om noen vet om puss på isopor holder eller ikke. Grunnen er at nesten alle trehusprodusenter har puss på isopor som standard. Skal man ha puss på tegl eller leca så stikker prisen på huset avgårde med 100.000:- til. Siden vi skal bygge i et område i Skåne hvor man må ha puss, så er trefasade ikke et alternativ.
Finnes det ulemper eller til og med fordeler med isoporen?
Finnes det i dag noe annet prismessig likverdig alternativ til isoporen?
Veldig takknemlig for svar/Brelle
Veldig takknemlig for svar/Brelle
Frigolit er et mykt materiale.
Bruk "Masterfacade" som er en mineralskive som inneholder betong.
På den kan du pusse direkte, og det holder som betong.
Du kan se på bildene av huset vårt.
Alle kupler har Masterfacade som vi skal deretter pusse så det ser ut som resten av huset som egentlig er i betong.
Bruk "Masterfacade" som er en mineralskive som inneholder betong.
På den kan du pusse direkte, og det holder som betong.
Du kan se på bildene av huset vårt.
Alle kupler har Masterfacade som vi skal deretter pusse så det ser ut som resten av huset som egentlig er i betong.
Ingen av svarene svarer på det opprinnelige innlegget.... Bygger man trehus så er det tre, puss på isopor eller i beste fall tegl som tilbys.
Igjen - ring Optiroc. Du får svar der. Det dyrere, vanlige alternativet er mineralullplate som armeres med stålnett. Sjekk min web - vi pusset slik, og det anbefalte Optiroc. Frigolit selger de men mener ikke at det er like bra.
Det jeg var ute etter var erfaringer med de produktene som trehus-selskapene tilbyr som alternativ til deres trefasader. Det er kanskje Optiroc da, hva vet jeg, får vel ringe dem om ingen her har egne erfaringer?Fasting65 skrev:
Selv puss på mineralullplate inneholder glassfiber i selve mørtelen. Dessuten har man som sagt galvanisert stålnett for armering.
Når man pusser på isopor bruker man et glassfibernett som armering.
Når man pusser på isopor bruker man et glassfibernett som armering.
Det finnes! som jeg sa i mitt innlegg. Disse platene importeres av KARL LJUNGBERG & CO AB. Man kan kjøpe de f.eks. på Fredells og andre byggevarehus.bOlzon skrev:
Vi bestilte de gjennom vår husleverandør. Det koster ca. 215 kr/kvm.
Våre karnapper er av tre, og vi ba om Masterfacade som bekledning for å kunne pusse direkte på det eller male med noe som kalles for "kunstnerpuss" som ser ut som puss.
Det var ingen problemer med å få det.
Klikk her for å svare