Hei,
Er i gang med materialvalg for å pusse innsiden av kjellerveggene og vil helst unngå arbeidsmomenter unødvendig.
Derfor lurer jeg på om noen har et bilde eller kan fortelle om 0-3mm er for grovt (kosmetisk)? Vi vil ha det så glatt som mulig, men samtidig vil vi som sagt helst unngå å kjøre en ekstra runde med den fine varianten som er 0-1mm.
Takk
Er i gang med materialvalg for å pusse innsiden av kjellerveggene og vil helst unngå arbeidsmomenter unødvendig.
Derfor lurer jeg på om noen har et bilde eller kan fortelle om 0-3mm er for grovt (kosmetisk)? Vi vil ha det så glatt som mulig, men samtidig vil vi som sagt helst unngå å kjøre en ekstra runde med den fine varianten som er 0-1mm.
Takk
Jo grovere korn desto tykkere påslag kan du gjøre. Derfor bruker man de finkornigste brukene til en avsluttende tynn ytpute. Hvorvidt 0-3 mm gir en tilstrekkelig glatt overflate avgjør du selv, men det gir ikke en overflate som er "så glatt som mulig".
Det er ikke slett i det hele tatt vil jeg si.
Vi har en hel del 0-1.5 og jeg ville ikke kalle det direkte slett. I halvt slævende lys ser man tydelig strukturen av det.
Et par vegger i teknikkrommet har bare grunning 0-3 og det er ingenting galt med dem, men de gir definitivt mer naturstenfølelse enn glatt vegg (selv på noen meters avstand ser ikke veggene glatte ut).
Vi har en hel del 0-1.5 og jeg ville ikke kalle det direkte slett. I halvt slævende lys ser man tydelig strukturen av det.
Et par vegger i teknikkrommet har bare grunning 0-3 og det er ingenting galt med dem, men de gir definitivt mer naturstenfølelse enn glatt vegg (selv på noen meters avstand ser ikke veggene glatte ut).
Takk! Glatte med stålspade, hva innebærer det egentlig? Noen beskrivende lenker kanskje, finner ikke mye på google
Min gjetning er at man kjører over pussen med en stålspade helt enkelt, etter ca 2 timer når den har herdet litt. Riktig? Hvordan ser stålspaden ut?
Leste noe om å filte med en fin skumgummi-lignende greie.
Glatte eller filte? Hvor kan jeg lese mer om dette, det er en jungel for meg
Leste noe om å filte med en fin skumgummi-lignende greie.
Glatte eller filte? Hvor kan jeg lese mer om dette, det er en jungel for meg
Sist redigert:
Klikk her for å svare