Hei, som tittelen sier prøver jeg å få til rette 90° på slutten av en vegg, veggen er en inngang til kjøkkenet. Det måtte kappes lettbetongvegg, og så satte jeg gipsplater på det. Jeg har hatt snekkerkompiser som kom forbi og merket med en gang at her var det ikke helt rett. Det er en inngang til kjøkkenet fra gangen, så det er det første gjestene vil se. Man vil jo få dette så perfekt som det går. Jeg kan legge til at aluminiumsbeskyttelse vil bli montert, og alt vil bli helsparklet. Min idé var å feste to rette planker og jevne det ut med sparkel, er det en god idé? Hva synes dere?

Alle råd og tips er velkomne 😛

• Tom vinkel på vegg, målt med vinkelmåler i aluminium.
  • Linjal holdt mot kant av vegg for å måle 90° vinkel i inngang til kjøkken.
  • Vinkelmåler plassert ved hjørnet av en lettbetongvegg for å sjekke 90° vinkel nøyaktighet, viktig for kjøkkeninngangens rette linjer.
  • En vinkelmåler brukes til å kontrollere 90-graders vinkel på en bygningsvegg, med gipsplater synlige. Hånd holder verktøyet oppe mot kanten av veggen.
  • Hånd med en vinkelmåler som kontrollerer om et hjørne av en vegg er i 90 grader. Veggen ser ut til å være pusset.
  • Hånd som holder en vinkelhake ved en gipsvegg for å sjekke om hjørnet er nøyaktig 90 grader.
  • Vegghjørne i gipsplater mot inngang til kjøkken. En gul trappestige står mot veggen. Forberedelser til bredsparkling er synlige.
  • Inngang til et uferdig kjøkken med gipsplater på veggene, spartelverktøy lent mot veggen, vindu i enden med utsikt mot trær.
Sett en planke på hver side som du er fornøyd med og spark opp hjørnet med Ardex 828 så fikser maleren deretter resten.

• Liker
fredand44 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.