Hei på dere kjære proffer og hjemmemekkere,
Nå til helgen setter jeg i gang den 3 år gamle ideen med en gang i "torpargrunn".
Jeg har i dag en "torpargrunn" med "fullhøydemur" som for det meste er ikke utgravd. Det finnes en boddel på 15 kvm i det ene hjørnet med uisolert plate. Og nå tenker jeg å kjøre inn en graver i grunnen og grave ut og støpe ny plate og bygge en gang med trappehus til "overetasjen".
Jeg lurer nå på hvordan jeg skal gå frem med de eksisterende uisolerte veggene og hvordan jeg skal bygge de nye veggene mot det ikke utgravde. Hvilken konstruksjon/materiale er best? Jeg vil jo ha en varm og fuktfri gang. I dag kjører jeg avfukter i det ikke utgravde rommet og holder ca 65-70 rf...
Jeg vedlegger et bilde på hvordan det er tenkt å bli, de røde strekene er nye vegger, svarte streker er hvordan det ser ut i dag.
Hjelp meg,
/Mikael
Nå til helgen setter jeg i gang den 3 år gamle ideen med en gang i "torpargrunn".
Jeg har i dag en "torpargrunn" med "fullhøydemur" som for det meste er ikke utgravd. Det finnes en boddel på 15 kvm i det ene hjørnet med uisolert plate. Og nå tenker jeg å kjøre inn en graver i grunnen og grave ut og støpe ny plate og bygge en gang med trappehus til "overetasjen".
Jeg lurer nå på hvordan jeg skal gå frem med de eksisterende uisolerte veggene og hvordan jeg skal bygge de nye veggene mot det ikke utgravde. Hvilken konstruksjon/materiale er best? Jeg vil jo ha en varm og fuktfri gang. I dag kjører jeg avfukter i det ikke utgravde rommet og holder ca 65-70 rf...
Jeg vedlegger et bilde på hvordan det er tenkt å bli, de røde strekene er nye vegger, svarte streker er hvordan det ser ut i dag.
Hjelp meg,
/Mikael
Tusen takk!C coccon skrev:
Transportbåndet er dessverre ikke min idé, men fantes å leie. Men det gjorde det hele veldig enkelt. Jeg leide også en elektrisk trillebår for å kunne få inn betongen fra betongbilen. Fikk en gang høre ”work smarter, not harder” og det lever jeg etter.
Klikk her for å svare



















