Vi oppgraderer badet litt (stor renovering kommer senere) og ville ikke Inventera i dyre møbler. Vi kjøpte IKEAS Hemnes/Rättviken. Vi synes den er ganske pen og hoppet over deres kraner og kjøpte en Hansgrohe Talis.
Alle delene fantes (har faktisk aldri manglet en bit før heller :p) og monteringen gikk bra inntil slangen for overløpet! Uansett hvordan man snur på den så har den for kort del som man skyver over rørene til både overløpet og avløpet. Den skyver over ca 6 mm.

Har noen noen tips eller kanskje til og med en løsning? Slangeklemme fungerer så-som-så men bare på det nedre røret som er rundt, det andre er ovalt. Vi er klar over Ikeas kvalitet på disse tingene så vi får vel tåle det!

Fleksibel hvit plastslange og rørtang på blå overflate, brukt i baderomsoppgradering. Slangen er for kort for bruken den er ment til.

Mer vold - Trykk på ! :)
Slangen passerer også faktisk på den ovale delen, hvor merkelig det enn kan lyde.

• Liker
fremax
  • Laddar…
Jeg fikk aldri det til å sitte 100 men så var det bare i grovvaskerommet i kjelleren der eventuell overfylling renner direkte ned på gulvet og vaskestasjonen brukes ikke så ofte så orket kanskje ikke prøve alt for mye

Det er ikke sånn at du har gått glipp av at den er teleskopisk. Dvs. den kan trekkes ut slik at den blir lengre.

mexitegel skrev:
Mere vold - Trykk på ! :)
Slangen passer også faktisk på den ovale delen, hvor merkelig det enn kan høres.
Jo den passer, man må jo klemme den sammen til en oval først. Se på slangens ende. Der har den en midje og fordi den er laget av myk plast, kan man ikke presse midjen over rørets ende. Når man i tillegg skal bøye den og feste i avløpet, spretter den av.

BerraBo skrev:
Det er ikke sånn at du har glemt at den er teleskopisk. D v s den kan dras ut så den blir lengre.
Det har jeg kontroll på men det gjør dessverre ikke festingen lettere.
Jeg vurderer å erstatte den med en gummislange, hvor kan jeg finne en sånn med 20 mm innerdiameter?

Mer vold..
Midjen går over

tommib
Midjen går utmerket å presse over rørets ende, har selv gjort det på et par kjøkkenbenker fra IKEA. Man må bare ta i litt.

Hvis totallengden ikke er nok, har du montert avløpsrørene feil.

Jarlingar skrev:
Mera vold..
Midjen går over
Ok mer vold. Kanskje skal varme den litt?

tommib skrev:
Midjen går utmerket å presse over rørets ende, har selv gjort det på et par kjøkkenbenker fra IKEA. Man må bare ta i litt.

Om totallengden ikke rekker så har du montert avløpsrørene feil.
Lengden funker uten bekymring. Har stort sett bare bøyd den så jeg har mye å trekke ut om jeg vil.

Satsuki
Har du prøvd å sette litt oppvaskmiddel eller såpe på innsiden av slangen eller på den delen du skal tre over?

• Liker
Fred vom Jupiter og 1 annen
  • Laddar…
Går det tregt kan smøre med litt såpe f.eks.

• Liker
FreQa
  • Laddar…
Takk for støtten. Det funket til slutt. Jeg monterte fra hverandre alt så jeg kunne ta i, og alt gled på plass :-)

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Ok. Flere spørsmål. Hvorfor tetter ikke utløpet ordentlig? Den svarte terningen på bildet sitter sentrert, men det lekker likevel litt. Siden avløpet er av plast, tør jeg ikke stramme for hardt.

Utløp under vask som viser hvite plastikkrør og en svart tetningsring; bildet illustrerer en liten lekkasje ved avløpet.

tommib
Du skal stramme til hardt. Har du sjekket at du har den svarte pakningen rett vei? Den er multifunksjonell om jeg husker riktig og passer ulike typer avløp ved at man har enten rillede eller glatte siden oppover.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.