Har bygget konstruksjonen og er i ferd med å legge taket og har oppdaget små svarte prikker på noen bjelker på den nedre etasjen. Antar at det skyldes at det har vært utsatt for fukt.
Mitt spørsmål er
Bør vi:
A.) Bytte ut disse med andre bjelker.
B.) Behandle bjelkene på noen måte.
C.) Fortsette å bygge og la treverket tørke ut ordentlig.

Et oppfølgingsspørsmål:
Om vi skulle fortsette å bygge. Kan dette påvirke isolasjonen når vi vel setter den inn også, selv om vi lar treverket tørke ut ordentlig?

mvh
David
 
Det var raskt svart; Jureit.
Svaret var akkurat det jeg ville høre. ;D
Det ville føltes slitsomt å måtte bytte ut reglene. Morsomt hvordan man søker svar som understøtter ens hypotese iblant. Håper ingen kommer med noe annet svar. ;)

mvh
/Late David
 
Takk for rådene.
Holder det å spraye på eddiken eller bør man gni satan?

mvh
David
 
Har også hatt småprikkete virke og tok da et par runder med elhøvelen. Adios til de flekkene.
 
Det finnes også spesielle muggmidler i fargehandelen. Brukte det på detaljer i en båt som hadde stått på land et par år.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.