Noen som vet om det går bra å plastre med polyester/glassfiber på plastrør som avløpsrør?

Enk Projektet skrev:
Noen som vet om det går bra å plaste med polyester/glasfiber på plastrør type avløpsrør?
Ikke om de er nye avløpsrør i PP (polypropylen). Ingenting fester på disse. Er det eldre modeller i PVC går det med rett primer.

Johan Gunverth skrev:
Ikke om de er nye avløpsrør i PP (polypropen). Ingenting fester på disse. Er det eldre modeller i PVC går det med riktig primer.
Mmm...det var det jeg ikke ville høre men forstod ville være svaret... ;)

Hva skal du gjøre? Adapter?
teip noen runder rundt røret (sølvteip fungerer kanon) og plast. Ta løs glassfiberen og teipen lim/sett sammen alt så har du "plastet" det sammen :)

Korvgubbe
Vanlig brun pakketeip fungerer bedre ;)

Som johan sier er det ingen vedheft mot pp men det avhenger litt av hva du skal bruke det til, sliper du med grovt papir og plastar rundt røret sitter det fast takket være krympet når det herder, men ingen garanti at det er tett.

Sist redigert:
Johan Gunverth skrev:
Ikke om de er nye avløpsrør i PP (polypropylen). Ingenting fester på disse. Er det eldre modeller i PVC går det med riktig primer.
Har malt mine dørsider i bilen som jeg 99 % er sikker på er PP, ifølge min gamle lakkeringslærer skulle jeg ruge opp plasten, varme den til ca 60 grader, plastprimer og en epoksygrunn, så filler og topplakk...

Det har holdt i 4 år nå

Det skal kanskje bli avrundingen på et tak på en plastkarosseri til en Hot Rod.......

Men da vil du vel at det skal slippe fra røret så du får gap delen løs, i så fall er pp utmerket bare å vokse en gang og deretter støpe. Har støpt mange eksosrør til båter på den måten.

Mmm...må nok vurdere hvordan jeg skal gjøre det.....

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.