Hei
Har en rett trapp i et 80-talls rekkehus som vi renoverte i fjor og har et problem med rekkverket som sitter med 3 skruer
Når vi tok ned Rekkverket så satt de to ytterste i trestender men den midterste satt bare i enkelgips med 8mm plugg som tygget opp gipsen når vi fjernet det, når vi gjenmonterte så satte jeg en 10mm plugg i stedet men den sitter jo ikke i det hele tatt uten bare holder oppe skruen som er en slik https://www.byggmax.se/inredning/trappor/trapprenovering/handledarbeslag-stepkit-guld-p664395

Tips på hva man kan gjøre? Skulle jo ha laget et hull i gipsen når vi renoverte, men det var det ingen som tenkte på da jo 😳
Har en rett trapp i et 80-talls rekkehus som vi renoverte i fjor og har et problem med rekkverket som sitter med 3 skruer
Når vi tok ned Rekkverket så satt de to ytterste i trestender men den midterste satt bare i enkelgips med 8mm plugg som tygget opp gipsen når vi fjernet det, når vi gjenmonterte så satte jeg en 10mm plugg i stedet men den sitter jo ikke i det hele tatt uten bare holder oppe skruen som er en slik https://www.byggmax.se/inredning/trappor/trapprenovering/handledarbeslag-stepkit-guld-p664395

Tips på hva man kan gjøre? Skulle jo ha laget et hull i gipsen når vi renoverte, men det var det ingen som tenkte på da jo 😳
Spontant ville jeg si at du aldri kommer til å få den skruen til å sitte bra i enkelgips. Går det an å finne et lignende beslag som du kan feste med en mollyplugg? Ellers er nok løsningen å lage hull i gipsen, sette en bit tre eller trefiberplate bak som er større enn hullet og deretter montere gipset på nytt. Er det tapet på veggen? Hvis du sparkler nøye og setter en ny tapetvåd hele veien fra gulv til tak kan du få det usynlig, men det er jo mye arbeid sånn i etterkant.
Rekkverket holdes oppe av de to andre festene + litt ribber på siste 80 cm, så den trenger ikke sitte bra, bare sitte slik at den ikke glipper fra veggen.
Finnes det ikke noe skum man kan sprøyte inn og fylle rommet med, så bruke skruen. Men jeg fisker antagelig etter noe som ikke finnes 😐
Finnes det ikke noe skum man kan sprøyte inn og fylle rommet med, så bruke skruen. Men jeg fisker antagelig etter noe som ikke finnes 😐
Jodå, det finnes et slikt produkt, http://www.fischersverige.se/Portal.../allman_infastning/_dokument/Fill_and_fix.pdfHojte skrev:
Men om det fungerer vet jeg ikke, hadde vært bra om noen tør å prøve!
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 10 314 innlegg
Sjekk hva slags gjenge det er på innseksmutteren som holder rekkverket. Skaff en gjengestang med samme gjenge og en gipsmolly med den gjengen. Monter mollyen, fjern skruen, mål til en passende bit gjengestang og monter rekkverket tilbake. Stram innseksmutteren.
Noen form for lim kanskje kan fungere. Plastic padding av noe slag ikke bare i skruehullet men også slik at det limer beslaget mot veggen. Sørg for at det har herdet ordentlig før du setter opp rekkverket på beslaget. Et problem er at man eventuelt forverrer situasjonen om det ikke skulle fungere.
Forutsatt at man kan få ut skruen fra beslaget synes jeg at Robert-san01s forslag høres riktig bra ut.
Forutsatt at man kan få ut skruen fra beslaget synes jeg at Robert-san01s forslag høres riktig bra ut.
Klikk her for å svare