18.735 lest ·
11 svar
19k lest
11 svar
Plugg til hengsler på f.eks. garderobedører
Hei, vet ikke om dette er riktig del av forumet, men prøver i alle fall. Har kjøpt nye garderobedører og det fulgte ikke med hengsler, så da jeg skulle flytte over fra de enkle hvite dørene, går det ikke an å få løs plugger som sitter i dørene der hengslene er skrudd fast. Det er altså pluggene som sitter på skruene på den delen av hengslene som sitter på døren som jeg vil få tak i, og lurer på om noen vet om det finnes løse slike, eller må man ta vanlige plugger? Jeg tror dog at pluggene som er laget for hullene sitter bedre fordi de er "gjengede" for å sitte fast bedre når skruen presser ut pluggen. Håper noen forstod hva jeg mente og vet om det går an å få tak i bare plugger...
Hva står det på hengselet? Merke altså, IKEA bruker samme som Ballingslöv, Kvik m.fl. De selger sine for en krone stykket...
Sånne her kan man skaffe hos byggevarehus som selger kjøkken og også hengsler. Jeg vet at Marbodal har poser med skruer+plugger for å bytte ved dørbytte.
Den er delt av skruen og har ekspandert i platen, har den sittet en stund så går den inn i flisen og blir værende i den posisjonen når skruen fjernes. Det er vanskelig å bøye på hengslet for at den skal sammen. Forsøker man å dra eller tvinge det ut, så følger en del av sponplaten med, hullet blir større. Prøv litt forsiktig, men vær oppmerksom på at flisen kan gå i stykker.
Klikk her for å svare