Har litt bekymringer med tankene her. Plintgrunn. Rälsskinnen til skyvepartiet er 131 mm (har dreneringshull og dryppnese).

Jeg vil at gulvet utenfor skal komme i nivå med bjelkelaget mens gulvet inne skal komme i nivå med skinnenes høyeste punkt for å unngå en snublekant.

Spørsmål:

• Hvordan skal jeg løse støtten til stolpe og skinne som her henger fritt 75mm? Bare legge til en ytterligere bjelke? Legge en planke 28x120 på bjelkeverket?
  • Hvordan skal jeg ordne opplegget til innegulvet så det ikke henger fritt?
  • I en annen tråd her på BS leste jeg at om gulvet ute er på samme nivå så vil man få inn vann under skinnen. Hvordan skal jeg løse dette? La det være en spalte mellom bjelke og terrassebord?

3D-tegning av konstruksjon med plankeoppsett for skjutparti. Viser mål for ulike deler: 120mm, 27mm, 145mm, 220mm, 75mm. Søker løsninger for støtte og drenering.

Jeg har doble 120 x 45 som mine skinner hviler på.

Det er vel det jeg har kommet fram til også. Men hvordan skal man ordne så innergulvet har noe å hvile på?

Innafor denne spikede jeg en 45x45 regel. Det heller mitt gulv mot. Så ligger neste bærende regel 5 cm fra den.

Tenker på det samme. Har du senket ned skinnen både for uterammen og innergulvet? Altså at skinnen står på stommen og inner- og utegulvet kommer +27–27mm høyere?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.