Hei! Vi tenkte å kjøpe klatregrep til datteren vår i julegave og sette opp på en plate ute i hagen. Men jeg lurer litt på hva slags plate man skal bruke. I lekeplassene er det jo en type treplate som ser ut til å være blandet med en slags gummi... Men det har jeg aldri sett i noe byggevarehus... Noen som vet?

Eller kan man ellers bruke forskalingsfiner?

//A

Formplyfa burde vel fungere?
Eller marinplywood behandlet med passende farge?

MvH Patrik

Klarer også kantene å bli eksponert for regn og vind eller må man behandle dem på noe vis? Tenker på at de kanskje er litt skarpe og ikke så barnevennlige, men man kan kanskje nagle fast gummislange rundt kantene eller noe...

Sånne der litt "myke" plater som man ser i lekeparker, har du noen anelse om hva det er?
//A

Marinplywood tåler det meste, men behandle det rundt om, det ville jeg gjort for sikkerhetens skyld!

Hvorfor ikke kjøpe 5mm liggeunderlag/skumplast og lime fast på platen?
Da blir den myk og god!
Kantene burde du som sagt kunne kle min med en slags list.

mvH Patrik

De lekeplassene jeg har sett med klatregrep på en vegg har vært den typen av kryssfiner som man har på lastebilflater og lignende. Mørkebrun med smått riflet mønster. Også disse trenger kanskje å få satt lister rundt kantene for å få mindre skarpe kanter, men jeg gjetter at denne typen plate holder frem til datteren flytter hjemmefra. ;)

Ja, akkurat! Så har de ofte... Litt rifler.
Men er det noe som man som privatperson kan få tak i?

//A

Se på slike plater man bruker når man lager støpeformer, de er virkelig stabile. ganske dyre men det trengs kanskje ikke noen større mengder,

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.