Diagram som viser en betongplate med nivåer, en gul veggmarkering, og pil med teksten "Hvordan gjøre her? Tydelig fuktgjennomslag på eksisterende tapet".
Bildet viser hvordan huset er bygget. Platen er støpt i etasjer og det jeg nå vurderer er hvordan man best skal løse "vegg" delen som er markert på bildet.
Väggen er laget av gipsplater med isolering i og i dag sitter en trestender direkte på platen på "etasje-delen" og gipsplaten går deretter ned over "kanten" ned til Nivellgulvet.

Trestenderen og gipsplatene må selvfølgelig fjernes først men hvordan løser jeg det deretter med den lille veggdelen der?

Det beste hadde vel vært å mure opp en vegg i lettbetong og pusse selvfølgelig, men det er ikke et alternativ siden det blir for mye/innviklet arbeid siden jeg allerede har tilbud på øvrig...

Mvh,
Anders

Om du har problemer med fukt vil du trenge å flytte gipsen litt. Så mitt forslag er at du setter hattprofiler på betongstumpen som du deretter linjerer den øvre veggen med. På den måten får du en rett og pen vegg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.