5.710 lest ·
23 svar
6k lest
23 svar
Plate materiale på betongdekke?
Medlem
· Västmanland
· 261 innlegg
12 mm spontet spon selges ikke på for eksempel Bauhaus, men i så fall må jeg handle på for eksempel Beijers. Rotgulv er omtrent dobbelt så dyrt som en vanlig sponplate 12 mm.
Hva gjelder prisen mellom forskjellige kjøpesteder kan jeg ikke svare på, men det går veldig bra å ringe rundt til litt forskjellige butikker / byggevarehus og sjekke hvor du kan handle billigst.
Hvis det nå er som du påstår at det er dobbelt så dyrt, så ville jeg uansett valgt ekte rot eller gips.
Er dessverre ikke billig å bygge og renovere.
Hvis det nå er som du påstår at det er dobbelt så dyrt, så ville jeg uansett valgt ekte rot eller gips.
Er dessverre ikke billig å bygge og renovere.
Jeg er hjemmemekker! Og stolt av det!heij skrev:
Det er klart at en homogen plate er bedre. Det beste er vel å rive opp alt gammelt og heve bjelkene med 12mm og legge helt nye gulvspon, men nå gjelder det ikke et golvunderlag, men en forhøyelse av et allerede eksisterende gulvunderlag!
Medlem
· Västmanland
· 261 innlegg
Jeg har nå lagt gulvgips. Limte fast platene med PL600. Har et problem med at det er mindre "rygger" på betongplaten, noe som gjør at enkelte plater ligger og "rider" på ryggene, kanskje 3-4 plater. Dette gjør at de glipper noen mm mot de platene som ligger plant.
Har dere noen gode forslag på løsninger?
Har dere noen gode forslag på løsninger?
Hei FredrikFredrik_1976 skrev:
Synd at du ikke sjekket gulvet før du la platene.
Du skriver at de glipper, på hvilken måte da.
Er det at platene ikke ligger an mot gulvet eller?
Eller har du en høydeforskjell mellom platene.
Hvis det dreier seg om et par mm så kan man legge dobbelt trinnlydsisolering på de lavere stedene og bare enkel trinnlydsisolering på toppen for å minimere forskjellen.
Jah har omtrent samme situasjon som du, @Fredrik_1976 Hvordan ble det til slutt.
Jeg lener mot 12mm spontat gulvspon, ikke så fryktelig dyrt likevel. I så fall blir det flytende med plast og lumppapp under.
Jeg lener mot 12mm spontat gulvspon, ikke så fryktelig dyrt likevel. I så fall blir det flytende med plast og lumppapp under.
Medlem
· Västmanland
· 261 innlegg
Klikk her for å svare