Hei,

Holder på å skisse på en skikkelig kompost (delt i 2). Hadde tenkt å ha en plate som lokk, som jeg deretter sager i to for å få to forskjellige åpninger til 2 komposter.
Lurer på hva man kan bruke som plate her, som tåler vær og vind samt er såpass stabil at den tåler snø og flere års slitasje.
Det eneste jeg kan komme på er den typen plater som man har som bunn i tilhengere... Men den koster jo en del :)

Hva kan man ellers bruke? Har vurdert løsvirke, men luken blir så tung da...

Mvh

Stefan

Kom du fram til noe? Skal lage dører til kjelleringangen og er også inne på en plate av noe slag i stedet for rupanel som blir ganske tungt som du sier. Den du henviser til er jo ganske tynn (12 mm) vil den holde hvis det kommer 3 dm våtsnø en natt? Ellers virker jo marinplywood å være greia da den er helt vanntett, men det er sikkert en annen prisklasse.

"Skivene kan spikres eller skrus på samme vis som tre, bearbeides kantene er det viktig at disse forsegles på nytt med eksteriørmaling."
Kan det ikke fungere med en ramme og takplater?
Eller det blir for stygt kanskje?
En svart takplate i solrikt område vil jo øke varmen i komposten om ikke annet ;)

Stew Stew skrev:
Hei,

Holder på å skisse på en solid kompost (delt i 2). Hadde tenkt å ha en plate som lokk, som jeg deretter sager i to for å få to separate åpninger til 2 komposter.
Lurer på hva man kan bruke som plate her, som tåler vær og vind samt er såpass stabil at den tåler snø og flere års slitasje.
Det eneste jeg kan komme på er den typen plater som man bruker som bunn i tilhengere... Men den koster jo en del :)

Hva kan man ellers bruke? Har vurdert løsvirke, men lokket blir så tungt da...

Mvh

Stefan
Sag en plywoodplate eller byggplate forsterk i kantene med en delt planke ca 1,5 cm og ha underlagspapp på lokket utenpå på de måtene korrigert plast eller metall legg løs skjøtbit over skjøt mellom lokkene og fest med klemme på begge sider av lokkene.Så kommer ikke noe skrap i mellom eller regnvann. Har bygget en varmkompost med isolerte vegger også to løse biter skumplast i forkant der har delt opp frontstykket i to biter en øvre og nedre plate.underlokket har kommentert med en boks med markisolering som monterte med vinkeljern enkle ikke så store siste tiltaket er å sette dine gassfjærer på utsiden forsterk med gjennomgående bolt i lokketboch en tykk skive forslag vis gavler må løsne på metallet sette gjennom alt utenom pappen med gjennomgående bolt i boksen kan du ta gjennomgående eller mindre franske treskruer somvklar kraften. Sen mått den boks var ferdig. I skogen har to store latrinkomposter som vil sette dine gassfjærer på for letterevåpning min mamma synes lokk tung den på tomt får hun ikke opp den bygget på høyden for stor volum hun når ikke håper alt går bra begynne med 6 stk gassfjærer på biltema større modell.næ.

Stew Stew skrev:
Hei,

Holder på å skisse på en skikkelig kompost (delt i 2). Hadde tenkt å ha en plate som lokk, som jeg deretter sager i to for å få to forskjellige åpninger til 2 komposter.
Det eneste jeg kan komme fram til er den typen plater som man har som bunn i tilhengere... Men den koster jo en del :)

Hva kan man ellers bruke? Har vurdert løsvirke, men luken blir så tung da...

Mvh

Stefan
Kjøp platen. Har en tilhenger som står ute året rundt uten dekning i mer enn 30 år. Holder og er fortsatt hel, så det er nok det beste alternativet for deg.

Lurer lurer på hvordan komposten har det nå etter 14 år.

• Liker
andrekjh
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.